۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۷
فروش ۸ میلیون توکن دیجیتال توسط دو هنرمند بزرگ سینمای هند
ورود هنرمندان بالییود به بازار بلاک چین؛

فروش ۸ میلیون توکن دیجیتال توسط دو هنرمند بزرگ سینمای هند

با توسعه استفاده از فناوری بلاک چین در صنایع مختلف، هنرمندان بزرگ بالیوود نیز وارد این عرصه شده و اقدام به فروش NFT های اختصاصی خود کردند.

به گزارش خبرگزاری بازار، با افزایش استقبال جهانی از ارزهای دیجیتال و تکنولوژی بلاک چین در جهان، تعدادی از سیلبریتی های سینمای هند (بالیوود) و بازیکنان سرشناس کریکت هند نیز اقدام به راه اندازی پلتفرم فروش توکن های غیرقابل انتقال (NFT) برای آثار خود کردند.

بر اساس این گزارش، طرفداران این سلبریتی ها می توانند با خرید این NFT اقدام به خرید آثار هنرمندان محبوب خود کنند. البته معادل میزان NFT خریداری شده، توکن های دیجیتال منتشر شده توسط این پلتفرم ها نیز به خریداران ارائه خواهد شد.

در جدیدترین اقدام هنرمندان بالییوود در این راستا، «آمیتاب باچان» و «سلمان خان» دو تن از هنرمندان سرشناس سینمای هند اقدام به راه اندازی پلتفرم فروش NFT خود کرده اند که به عنوان مثال، هر توکن پلتفرم باچان به ارزش ۱۰ سنت آمریکا به مشتریان فروخته می شود.

لازم به ذکر است NFT ها نوعی از دارایی های دیجیتال هستند که از تکنولوژی بلاک چین برای ثبت مالکیت آثار هنری مانند تصاویر، ویدئوها و سایر موارد مانند فیلم ها و آلبوم های هنرمندان استفاده می کنند. این سیستم کمک شایانی به حفظ مالکیت خصوصی و مقررات کپی رایت هنرمندان خواهد کرد.

«آیان آگنیهورتی» از فعالان بخش NFT های بالیوود در خصوص  انتشار این اوراق توسط هنرمندان سینمای هند گفت: NFTها در حال حاضر در بالیوود فعال شده، اما من مطمئنم آنها (هنرمندان) این اقدام را در قالب پلتفرمی که بتوانند از محتوای هنری موجود تولید شده توسط این هنرمندان تولید شده استفاده کرده و سود زیادی از آن کسب کنند.

گفته می شود تاکنون ۸ میلیون از مجموع ۲۰ میلیون توکن تولید شده توسط این هنرمندان طی روزهای اخیر به فروش رسیده و می توان از آنها به محض انتشار برای خرید NFT های مربوط به آنها استفاده کرد.

این در حالیست که بالیوود در ابتدای راه استفاده از صنعت بلاک چین برای فروش مالکیت آثار هنرمندان خود از طریق NFT بوده و پیش بینی می شود طی ماه های آتی، شاهد پیشرفت گسترده ای در این توسعه استفاده از صنعت بلاک چین در بالیوود باشیم.

کد خبر: ۱۱۳٬۶۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha