۱۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۹
شیوع ویروس کرونا تأکیدی بر لزوم توسعه دولت الکترونیک
وقتی جلوگیری از تجمع مردم در ادارات بوشهر جدی می شود

شیوع ویروس کرونا تأکیدی بر لزوم توسعه دولت الکترونیک

بوشهر- این روزها به لطف موجود میکروسکوپی خدمات الکترونیک جای خود را میان مردم و مراودات اداری بیش از گذشته بازکرده است.

به گزارش بازار، اگرچه شیوع ویروس کرونا مشکلات جدی را برای مردم و جامعه به وجود آورده است ولی موجب تغییرات عمده‌ای در سطح جامعه و به خصوص در زمینه خدمات الکترونیک شده است که بر ضرورت توسعه دولت الکترونیک افزوده است.

دولت الکترونیک باهدف استفاده سهل و آسان از فناوری اطلاعات به منظور بهره گیری از خدمات دولتی در تمام اوقات از روز تعریف‌شده است، به عبارت دیگر دست یاری‌دهنده‌ای برای دولت‌مردان در راستای ارائه تسهیلات و خدمات به افراد است.

مدیرکل دفتر فنی استانداری بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار در این زمینه گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا باید ارائه خدمات الکترونیک در ادارات استان بوشهر افزایش یابد.

سید موسی موسوی اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و شرایط سرایت این ویروس نیاز است که از تجمعات و حضور غیرضروری در اجتماعات و شلوغی‌ها پرهیز شود.

وی اضافه کرد: کاهش مراجعه حضوری مردم به ادارات از راه‌های مؤثر کاهش بسیاری از مشکلات جامعه از قبیل افزایش هزینه زندگی، خستگی‌های جسمی و روحی، ترافیک و بسیاری معضلات دیگر از جمله مشکل فعلی جامعه یعنی شیوع بیماری کرونا است.

مدیرکل دفتر فنی استانداری بوشهر بیان کرد: با توجه به تأکید بر استقرار دولت الکترونیک در برنامه ششم توسعه کشور، تکلیف مهم دستگاه‌های اجرایی استان در حال حاضر، اجرای وظایف قانونی و مشخص‌شده در برنامه ششم توسعه و بخشنامه‌های اخیر در خصوص توسعه محتوا و خدمات الکترونیک است.

وی خاطرنشان کرد: از جمله دلایل مهم مراجعه حضوری شهروندان به شهرداری‌ها، دریافت خدمات شهرسازی از جمله صدور پروانه ساخت و پایان کار است که با توجه به تأکیدهای دفتر فنی استانداری تعداد زیادی از شهرداری‌ها بخش‌هایی از خدمات فوق را الکترونیکی کرده‌اند.

موسوی تصریح کرد: با توجه به ضرورت کاهش مراجعه حضوری شهروندان، همه شهرداری‌ها موظف به تسریع در ایجاد زیرساخت‌های لازم برای ارائه الکترونیکی خدمات فوق هستند.

وی افزود: بین مقابله با شیوع ویروس کرونا و توسعه دولت الکترونیک رابطه معنادار وجود دارد و همه ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان موظف به تسریع در افزایش خدمات الکترونیکی برای کاهش مراجعه حضوری مردم هستند.

موسوی افزود: با توجه به تأکید بر استقرار دولت الکترونیک در برنامه ششم توسعه کشور، تکلیف مهم دستگاه‌های اجرایی استان در حال حاضر، اجرای وظایف قانونی و مشخص‌شده در برنامه ششم توسعه و بخشنامه‌های اخیر در خصوص توسعه محتوا و خدمات الکترونیک است.

از جمله دلایل مهم مراجعه حضوری شهروندان به شهرداری‌ها، دریافت خدمات شهرسازی از جمله صدور پروانه ساخت و پایان کار است که با توجه به تأکیدهای دفتر فنی استانداری تعداد زیادی از شهرداری‌ها بخش‌هایی از خدمات فوق را الکترونیکی نموده‌اند ولی با توجه به ضرورت کاهش مراجعه حضوری شهروندان، همه شهرداری‌ها موظف به تسریع در ایجاد زیرساخت‌های لازم برای ارائه الکترونیکی خدمات فوق هستند.

قطعاً بین مقابله با شیوع ویروس کرونا و توسعه دولت الکترونیک رابطه معنادار وجود دارد بنابراین تمامی ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان باید به تسریع در افزایش خدمات الکترونیکی برای کاهش مراجعه حضوری مردم تمام تلاش خود را به کار ببندند.

کد خبر: ۱۱٬۳۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha