۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۵
مالیات بر محصولات یکبار مصرف در انگلیس

مالیات بر محصولات یکبار مصرف در انگلیس

دولت انگلیس بر تمامی محصولات یکبار مصرف و محصولات غیر قابل بازیافت، مالیات وضع می‌کند.

به گزارش بازار، دولت انگلیس از محصولات یکبار مصرف و محصولات غیرقابل بازیافت مالیات اخذ می کند. این گزارش می افزاید دولت اعلام کرده است بر همه محصولات یکبار مصرف و نیز محصولاتی که قابل بازیافت نباشند، مالیات وضع می‌کند. دولت این کشور در نظر دارد فرهنگ مصرف کن و دور بینداز را برچیند و به همین علت، نه تنها از تمامی مواد پلاستیکی یکبار مصرف، بلکه از محصولاتی که قابل بازیافت نباشند، نیز مالیات می‌گیرد. براساس لایحه دولت انگلیس که امروز ارائه شد، حتی بر مواد کاغذی همچون نگهدارنده لیوان چای و قهوه نیز که ۱۰ پنس بها دارد، مالیات وضع می‌شود. پیش از این دولت انگلیس بر هر کیسه پلاستیکی در فروشگاه ها، مالیات وضع کرده بود.

دولت انگلیس ابتدا بر هر کیسه پلاستیکی در فروشگاه‌های انگلیس، ۵ پنس مالیات وضع کرد که از ۲۱ ماه مه امسال، ۳۱ اردیبهشت ماه، این مبلغ به ۱۰ پنس افزایش یافت. دیلی میل نوشت: همین مالیات موجب شد تا بیش از ۹۵ درصد از مصرف کیسه پلاستیکی در انگلیس کم شود. مالیات بر کیسه پلاستیکی که ابتدا فقط در فروشگاه‌های با بیش از ۲۵۰ نفر کارگر و کارمند اعمال می‌شد، اکنون از همه مالکان فروشگاه ها، اعم از لباس فروشی ها، بقالی ها، قصابی ها، سبزی و میوه فروشی‌ها تا فروشگاه‌های بدون مالیات در درون فرودگاه ها، گرفته می‌شود. به نوشته روزنامه دیلی میل، مالیات دولت انگلیس بر کیسه‌های پلاستیکی یکبار مصرف موجب شد تا افراد در این کشور که به طور متوسط ۱۴۰ کیسه در سال ۲۰۱۴ مصرف می‌کردند و دور می‌ریختند، اکنون فقط سالانه ۴ کیسه پلاستیکی بخرند.

آلودگی پلاستیکی اقیانوس‌ها یک فاجعه جهانی است و در همه جا از اقیانوس اطلس گرفته تا مرزهای دریایی اقیانوس آرام یافت می‌شوند. این پلاستیک‌ها در نهنگ‌ها، لاک‌پشت‌ها و ۹۰ درصد از پرندگان دریایی موجود هستند. بیش از یک میلیون پرنده و ۱۰۰ هزار پستاندار دریایی و لاک‌پشت هر سال به علت خوردن یا گیر افتادن در ضایعات پلاستیکی جان خود را از دست می‌دهند. اعمال مالیات بر پلاستیک‌های یکبار مصرف حرکتی خوشایند است.

کد خبر: ۱۱۳٬۳۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha