۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۲
فعالیت ۳۰ هزار هنرمند صنایع دستی در گلستان| ۷ بازارچه دائمی راه اندازی می شود
مدیرکل میراث فرهنگی گلستان خبر داد

فعالیت ۳۰ هزار هنرمند صنایع دستی در گلستان| ۷ بازارچه دائمی راه اندازی می شود

گرگان- تجری، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان از فعالیت ۳۰ هزار هنرمند صنایع دستی در استان خبرداد و گفت: ساخت هفت بازارچه صنایع دستی در گلستان در حال اجرا است.

احمد تجری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: استان گلستان پتانسیل بالایی در حوزه صنایع‌ دستی داشته و باید به زنجیره تولید تا فروش توجه کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان افزود: لذا در این راستا هفت بازارچه صنایع دستی (در مراوه تپه، کلاله، گالیکش، مینودشت، علی آبادکتول، کردکوی و آق قلا) در حال اجرا بوده که بتواند بخشی از نیاز هنرمندان استان را برطرف کند.

طبق گفته وی دو بازارچه دائمی صنایع‌ دستی علی آبادکتول و مینودشت در فصل پاییز به بهره برداری خواهد رسید.

تجری بیان کرد: در سال جاری رشد خوبی را در بخش اعتبارات صنایع‌ دستی شاهد بودیم و حدود ۱۲۰ میلیارد ریال به ایجاد بازارچه‌های صنایع‌دستی در استان اختصاص یافت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان اضافه کرد: در کارگروه اشتغال استان نسبت به سنوات گذشته منابع تسهیلاتی بسیار متفاوتی با نرخ سود چهار درصد در نظر گرفته‌ شده که حدود ۳۵۰ میلیارد ریال از منابع اختصاص‌ یافته به استان مربوط به حوزه صنایع‌ دستی است.

تجری اضافه کرد: ۳۰ هزار هنرمند گلستانی در ۷۰ رشته صنایع دستی تولیدات خود را برای بازارهای داخلی و خارجی عرضه می کنند.

وی گفت: در شش‌ ماهه نخست امسال، میزان تقریبی صادرات چمدانی تولیدات صنایع‌ دستی هنرمندان و صنعتگران استان ۷۱ هزار و ۶۷۴ دلار معادل ۱۹ میلیارد و ۸۵ میلیون ریال بود.

کد خبر: ۱۱۳٬۳۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha