۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۷
زمین‌های شهری، اولویت اول جانمایی جهش تولید مسکن
معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد

زمین‌های شهری، اولویت اول جانمایی جهش تولید مسکن

محمودزاده، معاون وزیر راه گفت: اولویت اول برای جانمایی مسکن، زمین‌های داخل محدوده شهری است، چون نیاز کمتری به هزینه‌های روبنایی و زیربنایی دارد و هزینه دولت و متقاضیان هم کم‌تر می‌شود.

به گزارش بازار، محمود محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اولویت دوم دولت برای جانمایی زمین‌های حریم شهری و نزدیک به شهرهاست که نسبت به زمین‌هایی که فاصله بیشتری از شهرها دارند هزینه کمتری دارد.

وی گفت: برای تامین زمین سلسله مراتب وجود دارد، همچنین اراضی سایر دستگاه‌های دولتی براساس قانون باید در طول دو ماه به وزارت راه و شهرسازی برای ساخت واحدهای مسکونی طرح جهش تولید تحویل داده شود.

محمودزاده افزود: طبیعی است واحدهایی که در بافت شهری ساخته شود برای دولت از نظر هزینه بالاسری مانند خدمات روبنایی و زیربنایی هزینه کمتری دارد و برای متقاضیان نیز از نظر خدماتی که برای سکونت نیاز دارند بهتر است.

وی گفت: بر این اساس، اولویت وزارت مسکن و شهرسازی زمین‌های بافت شهری است که این موضوع ابلاغ شده و همه تلاش ما این است که در بافت‌های شهری و یا بافت‌های پیوسته شهری بتوانیم این واحدها را احداث کنیم تا کمترین مشکل برای متقاضیان مسکن ایجاد شود.

محمودزاده ادامه داد:، اما در برخی مواقع استثنایی در شهرک‌های جدید و یا در مناطقی از شهرهای جدید نیز واحدهای مسکونی جهش تولید مسکن ساخته می‌شود.

محمودزاده گفت: یکی از سیاست‌هایی که تمرکز بیشتری روی آن است تقویت و حمایت از ساخت و ساز در داخل شهرهاست به این معنا که برای کسانی که در بافت‌های فرسوده و بافت‌های موجود شهری ساخت و ساز می‌کنند بسته حمایتی طراحی شده تا بتوانیم تعداد ساخت و ساز را در بافت شهری افزایش دهیم و امکان تحرک تقاضا در این واحدها بیشتر شود به این ترتیب سهم توسعه فیزیکی را به حداقل می‌رسانیم.

کد خبر: ۱۱۳٬۲۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha