۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۵
تونس دروازه ورود کالاهای ایرانی به بازارهای اروپایی| افزایش ۷۰ درصدی صادرات قزوین
تقویت روابط اقتصادی خارجی؛

تونس دروازه ورود کالاهای ایرانی به بازارهای اروپایی| افزایش ۷۰ درصدی صادرات قزوین

قزوین- توانمندی‌های صنایع استانی در سال‌های گذشته اقبال برای کالاهای ایرانی را در بازارهای خارجی تقویت کرده است، همین امر موجب شده امروز تونس دروازه ورود کالاهای ایرانی به بازارهای اروپایی باشد.

بازار، گروه استان‌ها: در حالی که بعد از انقلاب اسلامی روابط برخی کشورهای عربی با ایران محدود شد، تونس جزو کشورهایی بود که با توسعه روابط با ایران توانست حمایت خود را از این حرکت آزادی خواهانه در ایران اعلام کند و همواره روابط تجاری بین دو کشور پابرجا مانده است.

جهش تولید، افزایش تولیدات داخلی و خودکفایی ایران در تولید بسیاری از قطعات صنعتی و توانمندی‌های تولیدات داخلی در چند سال اخیر توانسته است،  ظرفیت‌های صادرات غیر نفتی ایران را تا حد قابل توجهی افزایش دهد، از این رو تونس به عنوان یکی از مقاصد تجاری قابل اعتماد ایران در این شرایط خواستار افزایش ارتباطات اقتصادی بین دو کشور است.

سفیر تونس در ایران با فعالان اقتصادی قزوین دیدار کرد
سمیر المنصر سفیر تونس در ایران ظهر امروز با فعالان اقتصادی ایران دیدار کرد، در این دیدار که با حضور مهدی بخشنده رئیس اتاق بازرگانی قزوین، عزیزالله افضلی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین، کبیری معاون سازمان صمت قزوین و جمعی از مسئولین استانی و ملی برگزار شد، توانمندی‌های اقتصادی دو کشور برای توسعه روابط مورد بررسی قرار گرفت.

در این دیدار ظرفیت‌های صادراتی و قابلیت‌های تجاری صنایع قزوین مورد بررسی قرار گرفت و نیازهای بازار هدف برای صادرات و تبادلات تجاری مشترک احصاء شد.

تاجران تونس آماده ارتباطات تجاری بین دو کشور
در این نشست سمیر المنصر سفیر تونس در جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: ارتباطات تجاری ایران و تونس از گذشته به عنوان یکی از مطمئن‌ترین تبادلات تجاری در منطقه بوده است که تجربیات خوبی برای تاجران هر دو کشور به ارمغان آورده است.

وی گفت: قابلیت‌های ایران و به ویژه استان قزوین در حوزه صنعتی موجب شده است تا تاجران تونس آماده توسعه ارتباطات تجاری بین دو کشور باشند.

سفیر تونس افزود: در حال حاضر روابط خوب دو کشور می‌تواند زمینه ساز ارتباطات موثر تجاری و اقتصادی دو کشور باشد و می‌تواند سرمایه گذاری‌های مشترکی را برای فعالان اقتصادی دو کشور به همراه داشته باشد.

المنصر بیان کرد: تونس کمتر از یک ساعت با فرانسه فاصله دارد و می‌تواند بازار جدیدی به روی محصولات ایرانی باز کند، تا شاهد محصولات ایرانی در بازارهای کشورهای اروپایی، الجزایر، لیبی و کشورهای آفریقایی باشیم.

وی گفت: کیفیت محصولات ایرانی امروز در کشورهای جهانی ثابت شده است و بازارهای خارج از ایران آماده محصولات این کشور است.

۳۷۰ هزار تن کالا از گمرکات قزوین صادر می شود
عزیزالله افضلی رئیس سازمان صمت استان نیز در این دیدار با اشاره به صادرات بیش از ۳۷۰ هزار تن کالا از گمرکات استان قزوین در ۶ ماه نخست امسال گفت: توسعه تولیدات در استان قزوین و همچنین شرایط ویژه استان موجب شده است تا صادرات محصولات داخلی در استان رو به افزایش باشد.

وی بیان کرد: صادرات از گمرکات استان قزوین در ۶ ماه نخست امسال بیش از ۷۰ درصد رشد داشته است که با توسعه روابط با تونس می توانیم این روند رو به رشد را نیز همچنان حفظ کنیم.

رئیس سازمان صمت استان قزوین تصریح کرد: عضویت تونس در سازمان‌های منطقه ای-قاره‌ای می‌تواند بازارهای کشورهای دیگر دنیا را نیز به روی محصولات ایرانی باز کند.

افضلی گفت: قزوین می‌تواند معین تونس در حوزه تجارت در ایران باشد و اعزام و پذیرش هیئت تجاری بین ایران و تونس زمینه را برای منفعت اقتصادی و تبادلات اجتماعی بین دو کشور فراهم کند.

ایران ظرفیت تامین بازار ۵۰۰ میلیون نفری منطقه را دارد
مهدی بخشنده رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین در ادامه این جلسه با اشاره به توان ایران برای صادرات غیر نفتی اظهار داشت: موقعیت اقتصادی ویژه تونس و جغرافیای خوب این کشور می‌تواند تولیدات ایران را که توان تامین یک بازار ۵۰۰ میلیون نفری منطقه را دارد به این بازارها برساند.

وی بیان کرد: تونس می‌تواند مقصد صادرات بسیاری از کالاهای ایرانی باشد و از این رو نباید موقعیت ارتباطات تجاری دو سویه بین قزوین و تونس را از دست بدهیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین اظهار کرد: تونس می‌تواند مقصد صادرات کالاهای ایرانی و دروازه ورود به بازارهای اروپا باشد.

بخشنده گفت: ظرفیت‌های صنعتی استان قزوین باید به مسئولان و فعالان اقتصادی تونس معرفی شود.

کد خبر: ۱۱۳٬۲۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha