۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۹
واحدهای تولیدی آب بر؛ از عوامل فرونشست زمین
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس مطرح کرد

واحدهای تولیدی آب بر؛ از عوامل فرونشست زمین

سخنگوی کمیسیون کشاورزی آب، منابع طبیعی و محیط زیست گفت: واحدهای تولیدی آب بر​، از عوامل فروچاله‌ها و نشست زمین دربرخی نقاط کشور هستند.

به گزارش بازار، احد آزادی خواه، سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: فروچاله‌ها را متاثر از متغیرهای مختلفی از جمله خاک، مدیریت نادرست و باغبانی در کشور دانست و افزود: به صراحت می‌گویم منابع آب در کشور تاکنون خوب مدیریت نشده است.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: مدیریت منابع آب کشور باید با حکمرانی جدی و توزیع عادلانه آب بتواند با این روند مقابله کند.

وی افزود: در برخی از مناطق کشور واحدهای تولیدی آب بر، ​مثل فولاد، پتروشیمی و نیروگاه‌هایی ایجاد شده اند که نباید در آن مناطق راه اندازی می‌شدند و امروز از عوامل از بین رفتن قوام زمین و فرونشست زمین هستند.

آزادی خواه با بیان اینکه ضرر و زیان این حوادث بیش از همه متوجه کشاورزان و ساکنان منطقه است گفت: کمیسیون کشاورزی مجلس برای اینکه بتواند با مدیریت منابع آب مانع از فرونشست زمین شود جلسات متعددی با مسئولان وزارت جهاد کشاورزی داشته است.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی آب، منابع طبیعی و محیط زیست گفت: راهکارهای بسیار خوبی برای مبارزه با معضل خشکسالی فراگیر در کشور وجود دارد که باید اجرایی شود.

کد خبر: ۱۱۳٬۲۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha