۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸
سالانه یک میلیون تن مرکبات از بین می رود| مازندران نیازمند استاندار بومی
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

سالانه یک میلیون تن مرکبات از بین می رود| مازندران نیازمند استاندار بومی

ساری- زارعی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: کشاورزان و باغداران مازندران سه میلیون تن مرکبات تولید می کنند و یک میلیون تن به دلیل نامناسب بودن زیرساخت ها از بین می رود.

منصورعلی زارعی در گفتگو با خبرنگار بازار درباره ایجاد منطقه آزاد مازندران و تعیین مناطق مشخصی گفت: بندر امیرآباد بزرگترین بندر شمال کشور به شمار می رود و با توجه به وجود بازارهای هدف و همسایه در سی آی اس، نسبت به ایجاد منطقه آزاد تلاش کرد.

وی گفت: اگر کشاورزان استان نسبت به صادرات محصولات مطمئن شوند میزان تولیدات را تا سه برابر افزایش خواهند دارد ولی وقتی سه میلیون تن مرکبات تولید می کنیم یک میلیون تن هدر می رود، رغبتی برای تولید نمی ماند.

وی ادامه داد: وقتی کشاورز سود اقتصادی کسب نمی کند رغبت برای تولید نخواهد داشت از این رو باید با قوانین نظارتی نظام مند، پرونده منطقه آزاد استان را پیش بریم.

زارعی با تاکید بر اینکه نگاه تعطیل شدن و ایجاد مانع نمی تواند به پرونده منطقه آزاد استان کمک کند خواستار ارائه راهکار از سوی محققان در این زمینه شد.

نماینده مردم ساری و میاندرود درباره وضعیت استانداری مازندران اظهار داشت: وزارت کشور از همان ابتدا نظر مجمع را برای تعیین استاندار کسب کرد و فرم هایی تعبیه شده بود و مجمع با بررسی کارشناسی تعدادی از افراد را معرفی کرد.

وی یادآور شد: مجمع نمایندگان به وزارت کشور مشورت داده است و این کار را حق خود می داند.

زارعی با بیان اینکه نظر مجمع نمایندگان روی گزینه بومی برای استانداری است، گفت: گزینه بومی نسبت به مسائل استان آشنایی دارد و بومی بودن به نظر مجمع دارای اولویت است.

کد خبر: ۱۱۳٬۲۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha