آغاز ماه ربیع الاول؛ داد و ستد طلا و سکه همچنان در رکود| افزایش ۱۹ دلاری قیمت اونس جهانی طلا
«بازار» گزارش می دهد

آغاز ماه ربیع الاول؛ داد و ستد طلا و سکه همچنان در رکود| افزایش ۱۹ دلاری قیمت اونس جهانی طلا

با پایان ماه محرم و صفر و آغاز ماه ربیع الاول، به علت نبود مشتری و کاهش تقاضا، بازار طلا و سکه همچنان در رکود قرار دارد.

بازار؛ گروه اصناف و بازرگانی: در حالی که انتظار این بود که با حلول ماه ربیع الاول دادوستد طلا در بازار افزایش یابد، اما در هفته جاری بازار طلا و سکه مشتری نداشت.

در پایان روز چهارشنبه (۲۸ مهرماه) و همزمان با افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی قیمت این فلز گرانبها به  ۱۷۸۷ دلار در هر اونس رسید، قیمت سکه امامی طرح قدیم در بازار تهران به بیش از ۱۱  میلیون و ۶۹۴ هزار تومان و سکه بهار آزادی طرح جدید نیز به ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید.

همچنین قیمت نیم سکه بهار آزادی به ۵ میلیون و ۹۳۵ هزار تومان، قیمت ربع سکه ۳ میلیون و ۴۹۰ هزار تومان، قیمت سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۱۹۵ هزار تومان و قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار تهران در آخرین روز معاملات هفته جاری به یک میلیون و ۱۴۲ هزار تومان رسید.

نرخ ارز نیز در روز چهارشنبه ۲۸ مهرماه سال جاری، دلار به رقم ۲۷ هزار و ۳۰۰ تومان، یورو به قیمت ۳۱ هزار و ۸۲۲ تومان، پوند ۳۷ هزار و ۷۴۵ تومان، درهم امارات ۷ هزار و ۴۳۷ تومان و لیر ترکیه به ۳ هزار و ۶۰۰ تومان رسید.

در تحلیل بازار سکه و طلا در هفته جاری نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران به خبرنگار بازار گفت: پس از یک ماه که قیمت اونس جهانی طلا در محدوده ۱۷۵۰ تا ۱۷۶۰ دلار بود در پایان معاملات هفته جاری قیمت آن به ۱۷۸۷ دلار افزایش یافت.

قیمت اونس جهانی طلا ۱۹ دلار افزایش یافت
«محمد کشتی آرای» افزود: با رشد قیمت طلا در بازارهای جهانی در پایان معاملات روز جاری(چهارشنبه ۲۸ مهرماه) قیمت اونس جهانی طلا ۱۹ دلار افزایش یافت.

این مقام مسئول در اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به سوال خبرنگار بازار در خصوص دلایل افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی اظهار داشت: در روزهای اخیر شاهد افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی بودیم و هر زمان قیمت نفت افزایش یابد، دلار ارزش خود را از دست می دهد و این سبب می شود که تقاضا برای سرمایه گذاری بر روی طلا افزایش پیدا کند.

سکه حالت سرمایه گذاری و سوددهی خود را از دست داده است
نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در ادامه یادآورشد: تاثیر نتایج افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی این بوده است که سکه حالت سرمایه گذاری، خرید و سوددهی خود را از دست داده است و هم اکنون تقاضا برای خرید سکه در بازار کاهش قابل توجهی دارد و حتی حباب سکه که امروز به ۳۷۰ هزار تومان رسید، روند کاهشی گرفته است.

کشتی آرای در خصوص پیش بینی وضعیت داد و ستد طلا در بازار در هفته آینده نیز گفت: پیش بینی ما این است که هفته آینده نیز با توجه به شاخص های اقتصادی کشور، بازار طلا همچنان در رکود خواهد بود و در مذاکراتی که با سایر همکاران شاغل در بازار در صنوف دیگر داشتیم آنها نیز از رکود معاملات و کسادی بازار گله داشتند و این نشان می دهد که علاوه بر بازار طلا، بازارهای دیگر نیز با رکود همراه است و این مساله به وضعیت اقتصادی کشور بر می گردد.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در ادامه با اشاره به وضعیت بازار ارز، طلا و سکه در هفته جاری، افزود: انتشار اخبار مربوط به ادامه مذاکرات برجام و سایر مسایل اقتصادی کشور سبب شد که قیمت ارز در بازارهای داخلی در هفته جاری حالت سینوسی داشته باشد به طوری که اول هفته قیمت دلار ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان بود اما اواسط هفته به ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان رسید اما در آخرین روز معاملات مجددا قیمت دلار به ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان رسید.

 آغاز بکار پنجمین نمایشگاه طلا و جواهر شیراز
پنجمین نمایشگاه طلا و جواهر شیراز با مشارکت ۹۰ شرکت داخلی و خارجی و حضور فعالین صنفی و روسای اتحادیه های طلا و جواهر کشور در محل دائمی نمایشگاههای این شهر آغاز بکار کرد.

در این نمایشگاه ۹۰ شرکت کننده از بیش از ۱۰ استان کشور گرد هم آمدند تا آخرین دستاوردهای صنعت طلا و جواهر کشور را در معرض دید مردم و علاقمندان قرار دهند.

این نمایشگاه در سه سالن و در ۱۵ هزار مترمربع مساحت و با حضور نمایندگانی از کشورهای خارجی در رشته های مختلف صنفی با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

در آیین افتتاح این نمایشگاه «ابراهیم محمدولی» رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن بیان دشواری های برگزاری نمایشگاههای طلا و جواهر در کشور از برگزار کنندگان پنجمین نمایشگاه طلا و جواهر شیراز تقدیر و تشکر کرد و ابرازامیدواری کرد: برگزاری این نمایشگاه پیشرفت صنعت طلا و جواهر کشور را فراهم سازد.

در این مراسم « محمدحسین مستغنی » رئیس اتحادیه طلا و جواهر شیراز نیز با اشاره به قدمت هفت هزار ساله صنعت  طلا در کشورمان، برگزاری این نمایشگاه را گام موثری در رشد و ارتقای صنعت طلا و جواهر دانشت.

پنجمین نمایشگاه تخصصی طلا، جواهر، نقره، ساعت، گوهر سنگها و صنایع وابسته از ۲۷ الی ۳۰ مهرماه سال جاری از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در محل دایمی نمایشگاههای بین المللی استان فارس، پذیرای فعالان و علاقمندان صنعت طلا و جواهر است.

وضعیت طلا در بازارهای جهانی
در بازارهای جهانی بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا روز چهارشنبه به بالاترین حد از ۲۰ ماه مه صعود کرد و با افزایش هزینه نگهداری طلا، به جذابیت سرمایه گذاری در این فلز ارزشمند لطمه زد، اما عاملی که بازده بالاتر را جبران کرد، افت ملایم ارزش دلار بود که طلا را برای خریداران غیرآمریکایی ارزان‌تر کرد.

استفن اینس، از شرکای شرکت مدیریت دارایی SPI معتقد است که دلار همچنان در این محدوده قرار دارد و بمحض اقدام بانک مرکزی آمریکا در خصوص تعدیل محرکهای مالی، طلا ممکن است تورم بالاتر را نادیده گرفته و به سطح پایین‌تری نزول کند.

کریستوفر والر، از مدیران بانک مرکزی آمریکا نیز اعلام کرده است که اگر تورم به جای فروکش کردن، با همین روند در چند ماه آینده رشد کند، سیاستگذاران بانک مرکزی آمریکا باید واکنش جدی‌تر را در سال آینده دنبال کنند.

بر اساس گزارش رویترز، اگرچه تورم مستمر، ریسک بزرگترین برای اقتصاد آمریکا در سال آینده خواهد بود، اما اکثر اقتصاددانان در نظرسنجی رویترز پیش بینی کردند که بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخهای بهره تا سال ۲۰۲۳ صبر خواهد کرد.

در این شرایط طلا محل امن نگهداری دارایی ها در برابر تورم ناشی از تدابیر محرک مالی شناخته خواهد شد، زیرا ممکن است که تعدیل محرکهای مالی و افزایش نرخ های بهره، بازده اوراق قرضه دولتی را افزایش دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به ۲۳ دلار و ۷۴ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد کاهش، ۱۰۳۵ دلار و ۸۵ سنت معامله شد و هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد کاهش، ۲۰۸۹ دلار و ۶۸ سنت ارزشگذاری شد.

کد خبر: ۱۱۳٬۱۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha