۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۹
تسهیلات قانون جهش تولید شامل طرح اقدام ملی هم می شود
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی:

تسهیلات قانون جهش تولید شامل طرح اقدام ملی هم می شود

محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: همه تسهیلات امتیاز قانون جهش تولید مسکن شامل طرح اقدام ملی مسکن هم می شود.

به گزارش بازار، محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: اسم طرح فرقی نمی کند مهم نیت حاکمیت برای مسکن دار شدن مردم است.

وی گفت: به همین اساس کسانی که قبلا هم در طرح اقدام ملی ثبت نام کردند ضرورتی ندارد که از این طرح کناره گیری کنند شرایط یکسانی برای آنها ایجاد خواهد شد.

محمودزاده افزود: برای متقاضیان مسکن مهر هم طرحی پیشنهاد دادیم متقاضیانی که واحدهای آنها تحویل داده نشده است مانند طرح اقدام ملی مسکن مشمول قانون جدید دولت شوند که این پیشنهاد مصوب می شود چون کمک به متقاضیان برای دریافت مسکن مهم است.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی به ساخت دو میلیون واحد مسکونی که در سال جدید شروع خواهد شدو بیش از ۵۰۰ هزار واحد مسکونی نیز از قبل شروع شد اشاره کرد وگفت : برای واحدهایی که مراحل پایانی ساخت را طی می کنند نمی توان شرایط آنها را تغییر داد اما واحد هایی که در مراحل اولیه قرار دارند می توانیم شرایط را تغییر دهیم و شرایط آسان تری برای متقاضیان ایجاد کنیم.

وی افزود: بر اساس قانون جهش تولید و قانون بودجه ۱۴۰۰، ۳۶ هزار میلیارد تومان باید از مجموع تسهیلات بانکی به حوزه مسکن تخصیص داده شود.

محمود زاده گفت: برای دوره ساخت و اقساط در مجموع۲۰ سال در نظر گرفته شده که اگر دوره ساخت دو سال طول بکشد ۱۸ سال دوره بازپرداخت به طول می انجامد و اگر دوره ساخت سه سال باشد دوره بازپرداخت ۱۷ ساله خواهد بود.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی درباره میزان تسهیلات و سود آن افزود: با توجه به برنامه اجرایی وزارت راه و شهرسازی به شورای عالی مسکن پیشنهاد کردیم با توجه به شهرهای مختلف وتعداد طبقات، مقدار وام و کارمزد تسهیلات نسبت به دهک های درآمدی متفاوت است بنابراین هرچه دهک پایین تر باشد کارمزد پایین تری پرداخت خواهد کرد.

محمودزاده گفت: حداقل کارمزد در مسکن روستایی ۵ درصد دیده شده و حداکثر کارمزد ۱۸ درصد که نرخ مصوب شورای پول و اعتبار است.

وی افزود: پیشنهاد کردیم کارمزد کمتری برای دهک های پایین در نظر گرفته شود تا شرایط بهتری برای صاحب مسکن شدن داشته باشند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی همچنین در مورد متقاضیان مسکن جهش تولید گفت: چهار شرط برای واجدین در نظر گرفته شده بر این اساس متقاضی از اول انقلاب تا کنون نباید سرپرست خانوار و یا هیچ کدام از اعضای تحت تکفل از امکانات دولتی مانند زمین، وام یارانه دار استفاده کرده باشند همچنین متقاضی باید فاقد واحد مسکونی، متاهل و سرپرست خانوار باشد و پنج سال در محل تقاضای مسکن سکونت داشته باشد.

محمود زاده گفت: خانم های مجردی که بیش از ۳۵ سال سن دارند بر اساس این طرح خود سرپرست تلقی می شوند و می توانند در این طرح تقاضای مسکن کنند همچنین معلولین با ۲۰ سال سن و با تایید سازمان بهزیستی نیز می توانند در این طرح ثبت نام کنند و البته شرایطی برای نخبگان علمی نیز دیده شده که این گروه ها نیز می توانند قبل از ثبت نام شرایط را مطالعه کنند.

کد خبر: ۱۱۳٬۱۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha