۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۹
کاهش تاخیر پروازهای مرداد نسبت به تیر ماه

کاهش تاخیر پروازهای مرداد نسبت به تیر ماه

درصد تاخیر پروازها در مردادماه نسبت به ماه تیر ۱۴۰۰ کاهش داشته است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، آمار منتشر شده توسط گروه اطلاعات و آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نشان می‌دهد که در مرداد امسال، ۱۷ درصد از پروازهای برنامه‌ای شرکت‌های هواپیمایی داخلی، دارای تأخیر بوده و همچنین در همین مدت، متوسط زمان تأخیر پروازهای تاخیردار ۹۰ دقیقه بوده است. در این ماه از میان ۱۳ هزار و ۶۷۳ پرواز خروجی، ۲ هزار و ۳۴۴ پرواز با تاخیر انجام شده که این رقم نسبت به ماه پیش از آن، یعنی خرداد ۱۴۰۰، ۳ درصد کاهش داشته است.

در این ماه هواپیمایی تابان با ۲۸ درصد پرواز تاخیر دار، بیشترین تاخیر و هواپیمایی ماهان با ۵ درصد پرواز تاخیردار، کمترین میزان تاخیر را در بین شرکت‌های هواپیمایی داشته‌اند. همچنین در این ماه میزان تاخیرهای هواپیمایی پویاایر ۴ درصد رشد و میزان تاخیرهای هواپیمایی پارس‌ایر ۱۴ درصد کاهش داشته است و این دو رقم بالاترین میزان افزایش و کاهش تاخیر در میان شرکت‌های هواپیمایی هستند.

در این ماه، ۴۷ درصد از پروازهای برنامه‌ای شرکت‌های هواپیمایی، یعنی ۱۲ هزار و ۶۹۰ پرواز باطل شده‌اند که بیشترین میزان ابطال مربوط به شرکت ماهان با ۷۰ درصد و کمترین میزان ابطال مربوط به هواپیمایی تابان با ۲۲ درصد ابطال پرواز است.

سایر داده‌های این گزارش نشان می‌دهد در مرداد امسال در ۲۴ ساعت شبانه روز، اوج پروازها در ساعت ۶ و در روزهای هفته، اوج پروازها در روز شنبه بوده است. در این ماه فرودگاه کرمان با متوسط ۱۲۰ مسافر در هر پرواز و فرودگاه سهند (مراغه) با متوسط ۲۶ مسافر در هر پرواز بیشترین و کمترین تراکم مسافر را شامل می‌شوند. درنهایت لازم به اشاره اسکه در پروازهای عبوری از فراز کشور در مردادماه سال جاری ۳۳ درصد نسبت به ماه مشابه سـال گذشته افزایش دیده می‌شود.

کد خبر: ۱۱۳٬۱۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha