۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۲
کشت و صنعت مغان دوره تحول را سپری می کند| پرداخت ۱۶۰ میلیارد تومان بدهی
در گفتگو با رئیس هیئت مدیره مطرح شد

کشت و صنعت مغان دوره تحول را سپری می کند| پرداخت ۱۶۰ میلیارد تومان بدهی

اردبیل- رئیس هیئت مدیره کشت و صنعت مغان گفت: مجتمع کشت و صنعت و دامپروری مغان دوره تحول را با اقدامات جهادی سپری می کند و همه باید به تقویت تولید و اشتغال در این مجموعه اقتصادی کمک کنیم.

قاسم محمدی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در حال حاضر ۲ هزار و ۶۷۹ نفر نیروی ثابت و ۳۰۰ نفر نیز نیروی خدماتی و استیجاری در مجموعه کشت و صنعت فعالیت می کنند که در برخی از بخش ها فعالیت این نیروهای انسانی شایسته در سه شیفت و به شکل تاثیرگذار است.

وی خاطرنشان کرد: ۵ هزار نفر نیز به صورت غیرمستقیم در کشت و صنعت مغان فعالیت دارند که در مجموع ۱۰ هزار خانوار از سفره پربرکت این مجموعه اقتصادی و تولیدی در مغان بهره مند هستند.

رئیس هیئت مدیره کشت و صنعت مغان به تغییر ساختار پرسنلی و افزایش حقوق و مزایای آنها در ۸ ماه اخیر اشاره کرد و گفت: اعضای هیئت مدیره بیش از ۷۰۰ مورد ملاقات را در این مدت با کارگران و پرسنل شاغل کشت و صنعت برگزار کرده و در راستای تحقق خواسته و مطالبه آنها افزایش حقوق طبق سنوات و ۲۰ درصد حق جذب انجام شده و شاغلین ۸۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان افزایش دریافتی داشتند.

افزایش ۳۵ درصدی حقوق نیروهای شاغل کشت و صنعت مغان
محمدی بیان کرد: در مجموع ۳۵ درصد افزایش حقوق نیروهای شاغل کشت و صنعت مغان در این چند ماه رقم خورده و میزان پرداختی ما به پرسنل از ۱۶ میلیارد تومان سال گذشته به ۲۷ میلیارد تومان رسیده است.

وی ادامه داد: نیروهای کارگری حتی یک روز تاخیر در دریافت حقوق نداشتند و در دوره تحول کشت و صنعت ۲۳۰ میلیارد تومان پرداختی حقوق انجام شده است.

رئیس هیئت مدیره کشت و صنعت مغان به بازگشت کشت و صنعت به دامن مجموعه دولتی در یک دوره تحول اشاره کرد و افزود: در این دوره سعی شده تا به دور از بروکراسی های زاید اداری با نگاه مدیریتی تحول آفرین کارها و اقدامات به شکل مناسب در اولویت قرار گیرد و هم در حوزه زراعت و هم باغات و دامپروری تحولات اساسی در حال انجام است و ما فردا میزبان وزیر جهاد کشاورزی در آستانه سفر رئیس جمهور خواهیم بود تا در کنار بازدید از کشت و صنعت در ادامه مسیر تحول کمک کار ما باشند.

محمدی از کشت و صنعت مغان به عنوان قلب تپنده کشاورزی کشور یاد کرد و گفت: با تاکید دولت سیزدهم به بخش کشاورزی به عنوان بخش مولد توجهی جدی شده و سعی بر حمایت از مجموعه کشت و صنعت مغان است که امیدواریم در همه بخش ها افزایش تولید رقم بخورد.

وی اظهار کرد: کارهای جهادی در تولید محصولات استراتژیک در کشت و صنعت مغان جزو برنامه ریزی های اصلی است و ما در کنار انجام ماموریت اصلی خود سعی مان بر این است تا در حوزه های اجتماعی و فرهنگی، مدرسه سازی و امور سرپرستی ایتام و سایر فعالیت های خیرخواهانه مشارکت داشته باشیم.

حضور رسانه ها در حمایت از کشت و صنعت برد – برد است
رئیس هیئت مدیره کشت و صنعت مغان خاطرنشان کرد: کشت و صنعت و دامپروری مغان دست کمک به سوی اصحاب رسانه، فعالان شبکه های اجتماعی و مجازی، نخبگان و محققان دراز می کند تا به اثربخشی و تقویت نظام تولید در این مجموعه کمک شده که این حرکت ها فضای برد – بردی را برای کشت و صنعت و رسانه ها فراهم می آورد.

محمدی با بیان اینکه ۵ هزار هکتار اراضی کشت و صنعت مغان در چند ماه اخیر در اختیار عشایر قرار گرفته است، تصریح کرد: سالانه ۱۰۰ میلیارد تومان درآمد کشت و صنعت کم شده اما ما توانسته ایم به رغم کاهش درآمد به مطالبات چندین ساله جامعه عشایری پاسخ داده و  به نوعی حق و حقوق آنها را تامین کنیم.

وی افزود: ما در چهارچوب انتظارات معقول و منطقی در خدمت همه گروه های کنشگر اجتماعی هستیم ولی به هیچ وجه خلاف قوانین و مقررات دنبال سندسازی و یا فاکتورسازی نخواهیم بود و اجازه نمی دهیم تا عده ای سرمایه های بیت المال را در کشت و صنعت چپاول کنند.

گزارش مطلوب و سفید حسابرسی از کشت و صنعت
رئیس هیئت مدیره کشت و صنعت مغان با بیان اینکه کمیته وصول مطالبات در کشت و صنعت فعال شده و اطلاعات حقوقی در سامانه پاک نیا و کارمند ایران ثبت شده است، اظهار کرد: با اصلاح آئین نامه معاملاتی کشت و صنعت تمامی مناقصه ها و مزایده ها در سامانه ستاد ثبت شده و براساس قوانین انجام می شود.

محمدی ورود دیوان محاسبات و بازرسی را در گزارش گیری از کشت و صنعت مغان یادآور شد و بیان کرد: مبارزه با فساد و سالم سازی فضای اداری و اجرایی در کشت و صنعت مغان به عینه قابل مشاهده و لمس است و ما به دور از اقدامات سفارشی سعی داریم در چارچوب قوانین و مقررات فعالیت های خود را شفاف و روشن گزارش کنیم.

وی افزود: با حرکت جهادی تولید محصولات در اغلب حوزه ها افزایش چشمگیری را نشان می دهد به طوری که در گندم ۳۰ درصد، جو ۴۰ درصد، کلزا ۲۱ درصد و چغندر قند نیز ۴۱ درصد راندمان مطلوب و قابل قبول به ثبت رسیده است.

رئیس هیئت مدیره کشت و صنعت مغان میانگین راندمان تولید در بخش زراعت را ۳۲ درصد اعلام کرد و گفت: از ۱۵ دی ماه سال گذشته که کشت و صنعت را از بخش خصوصی دریافت کردیم تا ۲۵ مهرماه امسال ۴۹ جلسه هیئت مدیره با بیش از ۱۱۶ ساعت رایزنی و مباحث کارشناسی برگزار شده و ۳۰۶ بند مصوبات هیئت مدیره اجرایی و ۴۸ بند نیز در مرحله اجراست.

نظام جامع کشاورزی در کشت و صنعت تدوین می شود
رئیس هیئت مدیره کشت و صنعت مغان اظهار کرد: در تلاش هستیم تا نظام جامع کشاورزی و الگوی کشت را در کشت و صنعت تدوین کنیم که در این راستا ۲ هزار هکتار باغات این مجتمع در حال بهره برداری است که یک هزار هکتار آن به مرحله فرسودگی و کهنگی رسیده است.

محمدی خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است تا کشاورزی هوشمند برپایه نظام بهره برداری صحیح را گسترش داده و ظرفیت تولید گندم را از ۳.۸ تن به ۵.۴ تن در هر هکتار ارتقا دهیم.

وی تصریح کرد: با تاکید وزارت جهاد کشاورزی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان قرار است از لیست واگذاری خارج شود تا با افزایش بهره وری و سوددهی بتوان این بنگاه اقتصادی را از شرایط موجود به سمت تحول اساسی سوق داد.

رئیس هیئت مدیره کشت و صنعت مغان در پایان به گزرش حسابرسی در سه سال اخیر اشاره کرد و گفت: با استقرار حسابرس مستقل نتیجه به دست آمده در این حوزه اعلام شد که کشت و صنعت مغان دارای گزارش مطلوب و سفید در این فرآیند بوده است.

کد خبر: ۱۱۳٬۱۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha