۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
اتاق بازرگانی ایران و قطر به آبزی‌پروری خوزستان توجه کند
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

اتاق بازرگانی ایران و قطر به آبزی‌پروری خوزستان توجه کند

آبادان- محمدی، دکترای بهداشت آبزیان در منطقه آزاد اروند گفت: با توجه به اینکه قطر آبزی‌پروری توسعه یافته ندارد، بازار بسیار خوبی برای ماهیان پرورشی آبادان و خرمشهر محسوب می‌شود.

فروغ محمدی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: گونه‌های ماهیان پرورشی غالب در شهرهای آبادان و خرمشهر، چهار گونه کپور معمولی، فیتوفاگ، بیگ هد و آمور(کپور علفخوار) هستند.

وی افزود: طی سال‌های اخیر پرورش ماهیان دریایی از جمله سی باس و صبیتی که از نظر طعم و کیفیت بسیار عالی هستند در شهر چوئبده از توابع شهرستان آبادان آغاز شده و امیدوار هستیم با گسترش آن شاهد رشد اقتصادی و اشتغال در منطقه باشیم. 

این دکترای بهداشت آبزیان توضیح داد: با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب شهرهای آبادان و خرمشهر برای رشد این ماهیان در مدت زمان کوتاهی به سایز بازاری می‌رسند و با کیفیت مناسبی وارد بازار می‌شوند؛ از طرفی با توجه به افزایش قیمت نهاده‌های پرورش ماهی از جمله تهیه بچه ماهی، خوراک آبزیان، پودر ماهی و سموم مورد نیاز پرورش، توجیه اقتصادی پرورش ماهی را با چالش مواجه کرده است.

کیفیت ماهیان آبادان و خرمشهر
محمدی با تاکید بر اینکه اهمیت صادرات برای ادامه و توسعه صنعت آبزی‌پروری منطقه آزاد اروند باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد، عنوان کرد: یکی از مقاصد صادرات علاوه بر عراق که به دلیل مرز مشترک و نزدیکی گزینه بسیار خوبی برای صادرات بوده، قطر است.

وی با بیان اینکه قطر آبزی‌پروری توسعه یافته ندارد و بازار بسیار خوبی برای ماهیان پرورشی آبادان و خرمشهر محسوب می‌شود، گفت: باید در نظر گرفت که بازار قطر محصولات بسیار با کیفیت را وارد می‌کند به همین دلیل فرآوری ماهیان پیش از صادرات به بازار پسندی و فروش محصولات در آن کشور کمک شایانی خواهد کرد.

توجه به ظرفیت‌های صادراتی یکی از رسالت‌های اتاق‌های مشترک بازرگانی است و با توجه به فراهم بودن زمینه صادرات آبزیان این منطقه به کشور قطر انتظار می‌رود تمهیدات لازم انجام شود

این دکترای بهداشت آبزیان خواستار توجه بیشتر اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر به صنعت شیلات آبادان و خرمشهر شد و بیان کرد: توجه به ظرفیت‌های صادراتی یکی از رسالت‌های اتاق‌های مشترک بازرگانی است و با توجه به فراهم بودن زمینه صادرات آبزیان این منطقه به کشور قطر انتظار می‌رود تمهیدات لازم انجام شود.

لزوم برقراری پرواز کارگو آبادان-قطر
محمدی نقش سازمان منطقه آزاد اروند را برای صادرات مهم قلمداد کرد و افزود: به طور حتم این سازمان به سهم خود با کمک به تسهیل و زمینه‌سازی برای صادرات محصولات منطقه نقش موثری در این خصوص ایفا خواهد کرد.

وی ظرفیت‌های فرودگاه بین‌المللی آبادان را ویژه برشمرد و اظهار کرد: یکی از اتفاقات مثبت و مهم که اخیرا در منطقه انجام شد، برقراری پرواز کارگو آبادان-کویت است؛ این پرواز بسیار امیدوار کننده است ولی گسترش این پروازها به مقاصد دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله قطر گام بزرگی در راستای تسهیل و افزایش صادرات خواهد بود.

کد خبر: ۱۱۳٬۰۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha