۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳
شرکت تحقیق و توسعه افرا در سمنان افتتاح شد
در راستای کمک به ارتقای تولید اتوبوس؛

شرکت تحقیق و توسعه افرا در سمنان افتتاح شد

سمنان- شرکت تحقیق و توسعه افرا با حضور استاندار سمنان و علی رسولیان معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت و رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار بازار، با حضور رسولیان رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران سید محمد رضا هاشمی استاندار سمنان و علی رسولیان معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت و رئیس سازمان صمت و دیگر مسئولان استانی و  شهرستانی شرکت تحقیق و توسعه افرا  افتتاح شد.

شرکت تحقیق و توسعه افرا در سال ۹۹ به ثبت رسیده و با ۴۷ نیروی انسانی متخصص با مدارک دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناس با هدف بررسی و مشاوره فنی و توسعه‌ای برای علم افزایی علم و ثروت، توسعه اقتصاد دانش محور، تحقق اهداف علمی و اقتصادی، گسترش و کاربرد بازرگانی و ... در مرکز خدمات فن آوری کسب و کار شهرک صنعتی سمنان مشغول به فعالیت شد.

توسعه تحقیقات فنی
قائم ‌مقام شرکت تحقیق و توسعه افرا در این مراسم با بیان اینکه این شرکت  از واحد تحقیق و توسعه عقاب افشان تشکیل شده است، گفت: دانش آموختگان نخبه کشور برای بومی سازی صنعت اتاق سازی خودروهای تجاری کشور در این شرکت دور هم‌گرد آمده اند.

قدس با بیان اینکه این شرکت‌ در راستای توسعه اقتصاد دانش محور و تحقق اهداف علمی و اقتصادی گام برمی دارد، گفت:  ما در واحد تحقیق و توسعه شرکت عقاب افشان، توانستیم زمینه فروش خدمات فنی مهندسی و ارز آوری برای کشور را محقق کنیم.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۹، مرکز تحقیق و توسعه شرکت عقاب افشان، با نام شرکت تحقیق و توسعه افرا ثبت شد، افزود:  شرکت افرا با دانشگاه هایی از انگلستان، سوئد، ایتالیا، مرکز تحقیقات اسکانیا و دانشگاه های امیرکبیر، علم و صنعت، خواجه نصیر و شارجه امارات  همکاری دارد همچنین باید گفت ما در یک ماه‌ گذشته با اقدامات انجام شده و کامل بودن فرآیند طراحی، توانستیم برای چهار محصول شرکت تولیدی صنعتی عقاب افشان، استانداردهای روز اروپا را اخذ کنیم.

ساخت ون در آینده نزدیک
نماینده مدیرعامل مجموعه تولیدی صنعتی عقاب افشان و مدیرعامل  شرکت تولیدی آورین نیز در این مراسم با بیان اینکه ۱۰ واحد راکد توسط مجموعه تولیدی صنعتی عقاب افشان به گردونه تولید بازگشته اند، گفت:  سه طرح تولیدی دیگر در دستور کار این‌ مجموعه صنعتی قرار دارد که تا پایان سال اجرایی می شود.

محمد پورنبوی با بیان اینکه تکمیل زنجیره ارزش افزوده در صنعت خوردوهای حمل و نقل عمومی از اهداف گروه تولیدی صنعتی عقاب افشان است، بیان کرد:  توجه به ظرفیت و پتانسیل داخلی از ضرورت های ما در گروه تولیدی صنعتی عقاب افشان است همچنین ما سعی کردیم اثرات تحریم‌ را کم کنیم و باید بگوییم تحریم باعث افزایش تولیدات و همچنین تکمیل سبد تولیدات ما شد.

وی با بیان اینکه خط تولید خودروی وَن در این مجموعه به زودی راه اندازی می شود، ابراز کرد:  شرکت‌ تحقیق و توسعه افرا، یک مجموعه دانش بنیان زیر مجموعه گروه تولیدی صنعتی عقاب افشان است که امروز به بهره برداری رسید همچنین این شرکت علاوه بر تامین نیازهای مجموعه تولیدی عقاب افشان، می تواند کمک حال صنعت خودروسازی کشور باشد.

به گزارش بازار، رسولیان معاون وزیر صمت در سفر دو روزه به استان سمنان از چندین طرح و پروژه بازدید به عمل آورد و هم اکنون در دامغان است.

کد خبر: ۱۱۳٬۰۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha