۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
اراضی ۵۵ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن تخصیص یافت
معاون مسکن شهری بنیاد مسکن:

اراضی ۵۵ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن تخصیص یافت

سهرابی، معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از تخصیص اراضی ۵۵ هزار واحد مسکن ملی تحت مسئولیت بنیاد از سوی وزارت راه و شهرسازی خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا سهرابی معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، تازه‌ترین اقدامات آن بنیاد را در خصوص اجرا و پیشرفت فیزیکی طرح اقدام ملی مسکن، اعلام کرد.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن تعهد کرده است تا ۱۳۵ هزار واحد مسکونی از ۴۰۰ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن را عملیاتی و اجرایی کند، گفت: در مجموع حدود ۵۰۹ هزار نفر از افرادی که باید تحت مسئولیت بنیاد مسکن اقدام به ساخت‌وساز واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی کنند در سامانه نام‌نویسی کردند که ۳۳۳ هزار نفر از آنها تایید فرم‌های سه‌گانه (عدم استفاده از تسهیلات زمین و مسکن دولتی و یارانه‌ای، عدم مالکیت خصوصی و تاهل) را دارند. از این ۳۳۳ هزار نفر ۷۷ هزار نفر تایید نهایی شدند و ۶۱ هزار نفر واریز وجه کرده و در نوبت واگذاری و تخصیص زمین هستند.

سهرابی با اشاره به اینکه ۵۵ هزار نفر از افراد تایید شده بیش از ۴۰ میلیون تومان برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن پرداخت کردند، افزود: تاکنون از سوی وزارت راه و شهرسازی برای احداث ۵۵ هزار واحد مسکونی زمین به بنیاد مسکن واگذار شده است. اما از این ۵۵ هزار نفر معادل ۴۵ هزار نفر زمین دارند. ۱۰ هزار نفر افرادی هستند که واریز وجه کردند اما زمین در اختیار آنها برای ساخت مسکن اختصاص نیافته است و از سوی دیگر برای ۳۰ هزار واحد زمینی وجود دارد که متقاضی ندارد.

وی توضیح داد: برای ۴۵ هزار نفر، زمین تخصیص یافته و همچنین پروژه برای آنها تعریف شده که در مراحل مختلف کار از صدور پروانه تا نازک کاری هستند. ۲۹ هزار واحد از این تعداد واحد پی‌کنی کردند و وارد پیشرفت فیزیکی شدند.

کد خبر: ۱۱۳٬۰۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha