۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴
رکوردشکنی بیت کوین ادامه دارد
تحلیل روزانه بازار رمز ارزها؛

رکوردشکنی بیت کوین ادامه دارد

قیمت بیت کوین به رکورد تاریخی خود نزدیک می شود و دلیل این مساله شروع فعالیت بازار آتی بیت کوین در امریکا و انتشار اخباری در مورد افزایش مبادلات رمز ارز در چین است.

بازار، گروه بین الملل: با شروع به کار بازار آتی بیت کوین در امریکا ازروز سه شنبه سرعت افزایش قیمت بیت کوین در بازارهای جهانی افزایش پیدا کرد  و به رکود تاریخی خود که رقم ۶۵ هزار دلار بود نزدیک شد.

در اینروز قیمت هر بیت کوین در بازار جهانی بالاترین سطح طی هشت ماه اخیر است. سی ان بی سی در این مورد نوشت: «گام مهمی در تغییر نظام پولی دنیا برداشته شده است. امروزه دیگر بیت کوین یک کالاهای مجازی که قابل مبادله با شمار کمی از مردم باشد نیست بلکه یک کالای قانونی است که در بازار آتی مبادله می شود و نظام بانکی امریکا از این بازار حمایت می کند.»

طبق گزارش منتشر شده  توسط وب سایت کوین بیس در روز چهارشنبه  قیمت هر بیت کوین به ۶۳ هزار و ۶۶۰ دلار رسید و هر اتریوم با قیمتی بالغ بر ۳۸۳۰ دلار مبادله شد. در این روز ارزش بیت کوین حدود ۴ درصد و ارزش اتریوم کمتر از یک درصد رشد کرده است.

طبق آمارهای موجود از ابتدای سال جاری تا کنون قیمت بیت کوین در بازار جهانی بالغ بر ۱۲۱ درصد رشد کرده است در حالیکه نرخ رشد در دیگر بازارهای رمز ارزها بسیار محدودتر بود.

رییس کمیسیون مبادلات ارزی و اوراق قرضه امریکا در مصاحبه ای که با فایننشال تایمز داشت اذعان کرد که بازار آتی رمز ارزها به منظورجلوگیری از نوسان های زیاد در بازار رمز ارزها ایجاد شده است ولی نمی توان اطیمنان داشت که  از این پس دامنه نوسان ها کمتر و قابل مدیریت تر باشد. این بازار طبیعتا بازار پر نوسانی است و سرمایه گذاری در ان با ریسک بالایی همراه است. همان طور که افراد می توانند در فاصله کوتاهی سود زیادی به دست بیاورند ظرف مدت زمان کوتاهی هم می توانند شاهد زیان های اقتصادی کلان باشند.

اما در این شرایط خبرهایی در مورد فعالان بازار رمزارزها در چین به گوش می رسد. گزارشها نشان می دهد با وجود اینکه دولت این بازار را غیر قانونی اعلام کرده است و زمینه برای فعالیت در این حوزه وجود ندارد بسیاری از شرکتهای فعال در چین در تلاش هستند تا راهی برای کسب سود از این بازار به دست بیاورند.

بررسی های انجام شده توسط فایننشال تایمز نشان می دهد در یک ماه اخیر شرکتهای زیادی در داخل چین فعال شدند و با استفاده از حسابهای بانکی فعال در خارج از مرزهای چین مبادلات خود را با سرعت انجام می دهند. این روزنامه نوشت: «این بازار سود بالایی دارد و باید از این فرصت برای کسب درآمد استفاده کرد. آمارها نشان می دهد تقاضا برای مبادلات رمز ارزها در میان شرکتهای چینی در یک ماه اخیر ۳ برابر شده است ولی اغلب آنها با حسابهای بانکی خارج از چین کار می کنند.»

ممنوعیت در بازار رمزارزها از دو ماه قبل در چین رسما اعلام شد و باعث شد تا بسیاری از شرکتهای چینی که در این زمینه فعالیت می کردند از کشور خارج شوند ولی با توجه به اخباری که به گوش می رسد این شرایط به تدریج در حال تغییر است و باید منتظر تحولات تازه ای در بازار رمزارزها باشیم.

کد خبر: ۱۱۳٬۰۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha