۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲
انتقاد از کمیت و کیفیت خدمات تامین اجتماعی| انحصاری شدن خدمات بیمه‌ای عاملی برای سوءاستفاده
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بازار مطرح کرد:

انتقاد از کمیت و کیفیت خدمات تامین اجتماعی| انحصاری شدن خدمات بیمه‌ای عاملی برای سوءاستفاده

صالحی،‌ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: ارائه خدمات بیمه تامین اجتماعی از منظر کمیت و کیفیت مطلوب نیست و باید انحصار بیمه ای موجود شکسته شود.

مسلم صالحی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به اشکالات و ایرادات در خدمات رسانی بیمه تامین اجتماعی گفت: یکی از صندوق هایی که شاید بیشترین  درآمدهای مردمی را کسب می کند، صندوق بیمه تامین اجتماعی است.

 وی تاکید کرد: با این وجود ما  شاهد عدم ارائه خدمات مطلوب از سوی این صندوق و بیمه گذار هستیم آنهم از منظر کیفیت و کمیت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان داشت: این مسئله دو وجه دارد؛ یک بحث تامین منابع این صندوق بیمه بوده و بحث دیگر هم مربوط به نحوه هزینه کرد منابع اخذ شده است.

این نماینده مجلس اظهارداشت: در زمینه تامین منابع نمی‌خواهیم بگوییم که این صندوق مشکلی ندارد، چرا که مشکلاتی وجود دارد به عنوان مثال هزینه‌ای که دولت قرار بوده به عنوان مکمل تامین هزینه های بیمه‌ای به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند، در بسیاری از اوقات پرداخت نشده است، به عنوان مثال اگر ۷ درصد سهم بیمه شونده بوده و ۲۳ درصد سهم دولت، دولت سهم خود را در این راستا پرداخت نکرده است و این مسئله باعث شده که صندوقهای ما ضعف مالی داشته باشند.

وی تاکید کرد: با این حال، این مسئله به تنهایی نمی تواند دلیلی برای عدم ارائه خدمات با کیفیت در این بخش شود لذا بنده معتقدم صندوق های تامین اجتماعی و شرکت هایی همچون شستا و زیر مجموعه های این سازمان اگر تحلیلی از هزینه و فایده خود داشته باشند، می توانند از قِبل صرفه جویی صورت گرفته و هزینه های بی رویه ای زیر مجموعه های خود، خدمات خوبی را به بیمه‌گذاران ارائه کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به انحصاری شدن خدمات بیمه تامین اجتماعی اظهار داشت: همانطور که مستحضر هستید تمامی اقشار کارگری ما به سراغ بیمه تامین اجتماعی رفته و خیلی از ادارات ما با تامین اجتماعی قرارداد دارد به نظر بنده به مانند هر بازار دیگری-  البته بازار بیمه هم یک صنعت تلقی می شود- صنعت بیمه هم نیاز به رقیب دارد بنابراین هرچه بتوانیم رقبای بیمه ای را در کشور تقویت کنیم قطعاً صنایع مختلف بیمه تلاش خواهند که خدمات بهتری را ارائه دهند تا بتوانند مشتری بیشتری را جذب کند.

وی تاکید کرد: ما باید افراد را در گرفتن بیمه آزاد بگذاریم تا در هر کدام از صندوق هایی که می توانند سرمایه گذاری کنند لذا این مسئله می‌تواند انحصار موجود را بشکند چراکه انحصاری شدن خدمات بیمه‌ای می تواند موجب سوء استفاده گری های بعدی شود.

کد خبر: ۱۱۳٬۰۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha