۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
حمایت از گندم کاران قراردادی اصفهان به عنوان استان پیشرو در کشور
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی اصفهان مطرح کرد؛

حمایت از گندم کاران قراردادی اصفهان به عنوان استان پیشرو در کشور

اصفهان - رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان گفت: حمایت از تولیدکنندگان گندم‌کار کشاورزی قراردادی استان اصفهان به عنوان استان پیشرو در کشور اجرا می شود.

مهدی تقی‌پور در گفت و گو با خبرنگار بازار، با اشاره به اقدامات سازمان در تحقق رسالت گسترش دانش و پشتیبان تولید در بخش کشاورزی اظهار داشت: به زودی اجرای دستورالعمل حمایتی از تولیدکنندگان گندم‌کار کشاورزی قراردادی در استان اصفهان به عنوان استان پیشرو و با اتکا به دانش اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و همکاری دستگاه‌های اجرایی استان، آغاز خواهد شد.

وی افزود: بر اساس این بسته حمایتی، تولیدکنندگان گندم از طریق کشاورزی قراردادی در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه از حمایت‌هایی نظیر پاداش بهره‌وری، یارانه انتقال دانش و فناوری، یارانه حق بیمه، یارانه آزمون آب، خاک، گیاه و نسخه‌نویسی و تسهیلات بانکی برای تامین مالی برخوردار می‌شوند.

تقی‌پور بیان کرد:  شرکت بازرگانی دولتی ایران به عنوان مجری دولتی کشاورزی قراردادی و کارخانجات آسیابانی آرد سازی، سیلوداران، کارخانجات ماکارونی و فعالان صنف و صنعت مرتبط با آرد و نان به عنوان مجریان غیردولتی کشاورزی قراردادی هستند.

وی گفت: آنها موظفند با همکاری سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور و سایر فعالان نسبت به ثبت اطلاعات کشاورزان گندم‌کار مشارکت‌کننده اقدام کنند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی تاکید کرد: در این طرح نظارت محلی بر عهده سازمان جهادکشاورزی استان‌ها و نظارت عالیه بر عهده معاونت امور زراعت وزارت جهادکشاورزی است.

وی  افزود: بر اساس اطلاعات سطح زیر کشت کشاورزان طرف قرارداد بیمه کشاورزی، به تولیدکنندگان گندم با بیش از متوسط عملکرد کشور که برای گندم آبی ۴.۲ تن در هکتار و برای گندم دیم ۱.۲تن در هکتار است به ترتیب حداکثر تا ۱۰ و ۱۵درصد قیمت تضمینی متناسب با توان اکولوژیکی مناطق به عنوان پاداش بهره‌وری پرداخت می شود.

یارانه تولید و اشاعه دانش برای افزایش تولید گندم
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان خاطر نشان کرد: وزارت جهادکشاورزی موظف است  یارانه تولید و اشاعه دانش را به تولیدکنندگان و اشاعه‌دهندگان دانش و فناوری‌های کاربردی موثر در راستای افزایش کمی و کیفی تولید گندم ارائه دهد.

وی ادامه داد: همچنین به میزان یک صدم تا نه صدم درصد قیمت تضمینی متناسب با اثربخشی دانش و فناوری در افزایش تولید گندم پرداخت می‌شود که نحوه اجرای آن با استناد به اطلاعات گذشته تولید گندم کشاورزان طرف قرارداد و بنا بر پیشنهاد سازمان خواهد بود.

کد خبر: ۱۱۳٬۰۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha