۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲
طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد به روزرسانی می‌شود
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد به روزرسانی می‌شود

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره ارجاع طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد به کمیسیون متبوعش، گفت: با تغییر وزیر صمت، این وزارتخانه برنامه‌های جدیدی برای ساماندهی بازار فولاد دارد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، روح اله عباس پور درباره ارجاع گزارش شور دوم کمیسیون صنایع و معادن در مورد طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد با رویکرد اصلاح سیاست‌های تنظیم بازار به کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: هرچند پیش از این کلیات طرح مذکور در صحن علنی تصویب شده بود و شور دوم گزارش کمیسیون درباره جزئیات در دستورکار صحن علنی قرار داشت اما از آنجا که دولت سیزدهم اقداماتی درباره ساماندهی فولاد کشور انجام داده، این طرح با درخواست کمیسیون صنایع و معادن و براساس ماده ۱۵۲ آئین نامه داخلی مجلس برای بررسی بیشتر به کمیسیون ارجاع شد.

«ماده ۱۵۲- ارجاع طرح یا لایحه یا مواردی از آن از جلسه علنی به کمیسیون به ‌جز آنچه که در این آیین‌نامه به‌طور صریح تعیین شده است با پیشنهاد رئیس جلسه و تصویب مجلس انجام می‌شود. ارجاع باید به همان کمیسیون گزارش دهنده صورت گیرد. کمیسیون باید فقط موارد ارجاعی را رسیدگی و گزارش خود را ظرف یک هفته به هیأت رئیسه تسلیم نماید تا با تعیین اولویت در دستور هفتگی درج شود.»

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی افزود: در نشست روزهای گذشته، وزیر صمت از کمیسیون صنایع و معادن درخواست کرد که برای بررسی این طرح فرصتی به وزارت صمت داده شود زیرا این وزارتخانه برنامه جامعی برای ساماندهی صنعت و بازار فولاد دارد.

وی اضافه کرد: مقرر است، بخشی از برنامه‌های وزارت صمت درباره ساماندهی بازار فولاد در قالب دستورالعمل‌ها و آئین‌نامه‌ها اجرایی شود و بخش دیگر که به قانونگذاری نیاز دارد در طرح کمیسیون  درج شود در واقع این طرح به روزرسانی می‌شود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: توجه به این نکته ضروری است که در جریان بررسی طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد با رویکرد اصلاح سیاست‌های تنظیم بازار در کمیسیون صنایع و معادن مجلس، نظرات دولت دوازدهم و وزرات صمت دریافت شده بود، اما با توجه به روی کارآمدن دولت سیزدهم و تغییر وزیر صنعت، معدن و تجارت این وزراتخانه برنامه‌های جدیدی برای ساماندهی بازار فولاد دارد.

کد خبر: ۱۱۳٬۰۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha