۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱
مسکو در حال بررسی جایگزین کردن دارایی های دیجیتال با دلار آمریکا است
وزارت خارجه روسیه:

مسکو در حال بررسی جایگزین کردن دارایی های دیجیتال با دلار آمریکا است

در پی اتخاذ سیاست کلان دلار زدایی از اقتصاد روسیه، وزارت خارجه این کشور از بررسی طرح امکان جایگزین کردن دارایی های دیجیتال با دلار آمریکا و برخی ارزهای بین المللی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بازار، در پی اتخاذ سیاست کلان دلار زدایی از اقتصاد روسیه، وزارت خارجه این کشور از بررسی طرح امکان جایگزین کردن دارایی های دیجیتال با دلار آمریکا و برخی ارزهای بین المللی خبر داد.

بر اساس این گزارش، «الکساندر پانکین» معاون وزیر خارجه روسیه طی سخنانی از بررسی طرح های مختلف برای جایگزینی ذخایر دلاری این کشور و امکان استفاده از ذخایر جدید به عنوان ارز مبادلاتی برای تعامل و تجارت با شرکای تجاری بین المللی مسکو خبر داد. 

بر اساس این گزارش، پانکین که این سخنان را در گفتگوی اختصاصی خود با شبکه خبری اینترفکس مطرح می کرد، گفت که وزارت خارجه روسیه امکان جایگزین کردن دلار با برخی دارایی های دیجیتال و ارزهای خارجی فیات دیگر را رد نمی کند. 

وی تاکید کرد: ممکن است دلار آمریکا با برخی ارزهای دیگر و همچنین در بلند مدت، با دارایی های دیجیتال جایگزین شوند. 

این مقام ارشد وزارت خارجه روسیه در عین حال تاکید کرد که این جایگزینی نیازمند تلاش جدی دولت در زمینه طراحی مدل های همکاری در زمینه تجاری و همچنین ایجاد مکانیسم های جدید برای سیستم های پرداخت جدید است. 

پانکین تاکید کرد که اتخاذ سیاست دلار زدایی از اقتصاد روسیه در راستای افزایش تنش ها با ایالات متحده و توسل واشنگتن برای استفاده ابزاری از اهرم فشار دلار جهت تحمیل تحریم های اقتصادی علیه روسیه صورت گرفته است. 

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: پرداخت های دلاری از طریق بانک های آمریکایی و سیستم کِلر انجام می شوند که به واشنگتن اجازه می دهد تا مبادلات مالی که از نظر آنها مشکوک به نظر می رسد را مسدود کند. 

وی در عین حال تصریح کرد که مسکو تاکنون در خصوص یورو یا ارزهای فیات دیگر با چنین مشکلی روبرو نشده و در حال حاضر تصمیمی مشابه برای ارز رسمی اتحادیه اروپا یا سایر ارزهای فیات ندارد.

کد خبر: ۱۱۳٬۰۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha