۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷
احتمال افزایش قیمت بیت کوین به ۸۰ هزار دلار تا پایان سال جاری میلادی
نظرسنجی موسسه فایندر نشان داد؛

احتمال افزایش قیمت بیت کوین به ۸۰ هزار دلار تا پایان سال جاری میلادی

موسسه تحقیقاتی فایندر با انجام یک نظرسنجی از بزرگان حوزه رمزارزها، از احتمال افزایش قیمت بیت کوین به ۸۰ هزار دلار تا پایان سال جاری میلادی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بازار، بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط موسسه فایندر، محیط کلان مساعد، اصول بنیادی قوی در زنجیره و تأیید صندوق های جدید مبادلات آینده (ETF) در ایالات متحده شرایط افزایش قیمت بیت کوین (BTC) به بالاترین سطح خود در سه ماهه اخیر را فراهم کرده است. 

بر اساس این نظرسنجی که ۵۰ متخصص از بزرگان حوزه رمزارزها در آن شرکت کردند، قیمت بیت کوین تا پایان سال جاری میلادی، دستکم به ۷۱۴۰۰ دلار رسیده و البته قیمت ۸۰ هزار دلار نیز برای آن متصور خواهد بود که با این حساب، قیمت این رمز ارز نسبت به نقطه فعلی آن یعنی ۶۲۶۰۰ دلار، حدود ۲۸ درصد افزایش خواهد یافت. 

فینتک اعلام کرده که این نظرسنجی از افراد متخصص و معتبر «پنل فایندر» اخذ شده که متشکل از جمله پنل های بسیار معابر در این بازار محسوب می شود. برخی افراد شرکت کننده در این نظرسنجی عبارتند از: دنیل کاوری مدیرعامل هلدینگ سایفرپانک، نیک اوراوسکی مدیرعامل صندوق بیت کوین، جاناتان میلر مدیر عامل کراکن، وتل لاند مدیر موسسه تحقیقاتی آرکان و کی یانگ جو مدیرعامل کریپتو کوآنت و هفت استاد برجسته اقتصاد دانشگاه های معتبر اروپا و  استرالیا. 

با اینحال، همچنان بسیاری از کارشناسان حوزه رمزارزها نیز معتقدند رسیدن بیت کوین به قیمت یاد شده در بازه زمانی کمتر از دو ماه آینده ممکن نیست. در مقابل، محققین بخش تحقیقات بلومبرگ و بانک استاندارد چارترد معتقدند قیمت این ارز دیجیتال می تواند تا پایان سال جاری میلادی به حدود ۱۰۰ هزار دلار افزایش یابد. 

گذشته از منظر روانشناختی موضوع، تعیین قیمت ۱۰۰ هزار دلار برای بیت کوین بر اساس زمان اوج گیری چرخه فعلی بازار، با فرض اینکه قبلاً چنین افزایش قیمتی رخ نداده، مهم نیست. ورود سرمایه گذاران نهادی و شرکت های مالی با بازر بیت کوین طی پنج هفته گذشته شتاب گرفته و این موضع نشانه قانع کننده ا ای برای بازگشت بازار به حالت گاوی پس از کاهش قیمت ها در تابستان است.

کد خبر: ۱۱۳٬۰۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha