۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷
کاهش اشتباهات با بودجه‌ریزی برمبنای سند ملی آمایش سرزمینی
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مطرح کرد

کاهش اشتباهات با بودجه‌ریزی برمبنای سند ملی آمایش سرزمینی

خدابخشی، نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: بودجه‌ریزی براساس سند ملی آمایش سرزمینی موجب کاهش اتخاذ تصمیمات اشتباه می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمد خدابخشی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به سخنان رئیس جمهور مبنی بر بودجه‌ریزی براساس سند ملی آمایش سرزمین گفت: بودجه‌ریزی و تخصیص بودجه‌ بر مبنای مطالعات آمایش سرزمینی مسلما توسعه کشور را به دنبال خواهد داشت و تصمیمات و اشتباهات کمتری در این میان اتخاذ خواهد شد.

رئیس کمیته برنامه‌ریزی، آمایش و آمار مجلس ادامه داد: یکی دیگر از مزیت‌های بودجه‌ریزی براساس سند ملی آمایش سرزمینی کاهش اتخاذ تصمیمات اشتباه است، به طور مثال در گذشته مکان‌یابی طرح ها و پروژه های اقتصادی براساس لابی‌گری و نه کار کارشناسی انجام می‌شد، بنابراین این تصمیم جدید به اتخاذ تصمیمات بهتر و ایجاد یک نگاه درست نسبت به توسعه کشور کمک خواهد کرد.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس تاکید کرد: قطعا مجلس از این موضوع و هر اقدامی که موجب احصاء مزیت‌های نسبی استان‌ها شود، حمایت می‌کند. مبنا بودن این سند بسیار بهتر از آن است که استانداران شخصا وارد عمل شده و بدون پشتیبان مطالعاتی تصمیماتی را در این خصوص اتخاذ کنند.

خدابخشی ضمن تاکید براینکه البته سند ملی آمایش سرزمینی نیاز به بازنگری دارد، گفت: نگاه نمایندگان مجلس توسعه متوازن کشور بوده و از آن حمایت می‌کند، نگاه نسبت به تخصیص بودجه و توسعه استان‌ها باید منصفانه و عادلانه باشد و طبق اصل ۴۸ قانون اساسی تمام مناطق کشور فراخور استعدادی هستند که باید زمینه رشد برای آنها فراهم شود. /

کد خبر: ۱۱۲٬۹۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha