۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷
ضرورت هم‌افزایی سایر نهادها برای توسعه گردشگری گلستان | بودجه میراث فرهنگی به تنهایی کافی نیست
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

ضرورت هم‌افزایی سایر نهادها برای توسعه گردشگری گلستان | بودجه میراث فرهنگی به تنهایی کافی نیست

گرگان- تجری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان خواستار هم افزایی نهادهای دولتی برای توسعه گردشگری استان شد و گفت: تلاش صرف میراث فرهنگی در حوزه تکمیل زیرساخت ها بی فایده است.

احمد تجری در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان این نکته که زیرساخت های گردشگری دارای دو بخش نرم افزاری و سخت افزاری هستند، اظهارکرد: وقتی صحبت از زیرساخت به میان می آید بیشتر توجه ها به سمت هتل، مجتمع تفریحی و اقامتگاه بومگردی جلب می شود درحالی که با توجه به وضعیت استان موضوع آب، برق، راه و مسیرهای دسترسی تفرجگاه ها دارای اهمیت است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان ورود بخش خصوصی به برخی از اقدامات زیرساختی حوزه گردشگری را لازمه توسعه دانست و اضافه کرد: اقداماتی مانند انتقال آب، برق و ایجاد مسیرهای دسترسی وظیفه دولت است که ما بارها در سند آمایش استان به این موضوع پرداختیم اما بی نتیجه بود.

تجری گردشگری را یکی از محورهای اصلی توسعه استان برشمرد و گفت: وقتی در جلسات استان گردشگری را اصلی ترین محور توسعه استان اعلام می کنند یعنی باید در سیاستگذاری ها، اولویت برنامه ها حرکت به سمت توسعه گردشگری باشد.

وی با بیان این نکته تلاش صرف میراث فرهنگی در حوزه زیرساخت ها بی فایده است، افزود: تمامی شهر و روستاها از غرب تا شرق استان ظرفیت گردشگری دارند به این ترتیب ایجاد بستر مناسب برای توسعه جاذبه های تاریخی و طبیعی استان تنها با تلاش مجموعه میراث فرهنگی میسر نمی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان از قبرستان تاریخی خالد نبی به عنوان ظرفیت مهم گردشگری یاد کرد و گفت: به عنوان مثال برای تکمیل، بهینه سازی و ایجاد زیرساخت این مجموعه بودجه یکسال اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کفایت نمی کند براین اساس همراهی تمام دستگاه های استان برای توسعه گردشگری نیاز است.

تجری با اشاره به تعدد و تنوع اقامتگاه های استان، افزود: خوشبختانه برای اقامت مسافران در استان تنوعی از هتل ها، اقامتگاه های پذیرایی و بوم گردی بسته به نیاز هر فرد وجود دارد.

وی با وجود جاذبه های گردشگری استان، جای بازاریابی و تبلیغات را در حوزه گردشگری خالی دانست و گفت: نیاز است تا محصولات گردشگری استان را بیشتر از گذشته معرفی کرده و به آن بپردازیم؛ موضوعی که در گردشگری پساکرونا بسیار کمک کننده است.

تجری در خاتمه رسانه را یکی از بازوان توانمند و تاثیرگذاری حوزه گردشگری اعلام کرد و افزود: اگر این موضوع به یک پویش دسته جمعی تبدیل شود؛ به عبارتی تمام رسانه های مکتوب و مجازی، بلاگرها و سایر افرادی که در شبکه های اجتماعی تاثیرگذار هستند، برای معرفی جاذبه های استان در کشور دست به دست هم دهند، گردشگری گلستان رونق خواهد گرفت.

کد خبر: ۱۱۲٬۸۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha