۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴
رمز ارزها امکان رصد مبادلات و حاکمیت دلار را تضعیف کرده است!
وزارت خزانه داری آمریکا:

رمز ارزها امکان رصد مبادلات و حاکمیت دلار را تضعیف کرده است!

یک مقام وزارت خزانه داری آمریکا طی اظهاراتی در خصوص خطر ناشی از ارزهای دیجیتال برای اقتصاد این کشور، توسعه آنها را مایه تضعیف حاکمیت دلار و توانایی رصد مبادلات مالی توسط واشنگتن دانست.

به گزارش خبرگزاری بازار، دولت آمریکا روز دوشنبه مجموعه ای از توصیه نامه ها را برای اصلاح روند استفاده از تحریم های اقتصادی در راستای تبدیل آنها به ابزاری موثرتر در عرصه سیاست خارجی آمریکا اعلام کرد و با اینحال هشدار داد که باید اقدامات بیشتری برای محافظت در برابر تهدید ناشی از افزایش ارزهای دیجیتال انجام شود.

بر اساس این گزارش، پس از بررسی گسترده ای که بلافاصله پس از روی کار آمدن بایدن در ماه ژانویه آغاز شد، وزارت خزانه داری ایالات متحده از چارچوب تجدیدنظر شده ای استفاده کرد که قصد داشت به جای روش قاطعانه مورد حمایت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، رویکرد عملیاتی تری نسبت به تحریم ها داشته باشد.

وزارت خزانه داری هشدار داد که کاهش استفاده از دلار آمریکا و قرار گرفتن در معرض رصد سیستم مالی ایالات متحده می تواند اثر تحریم ها را از بین ببرد، در حالی که ارزهای دیجیتال و دیگر نوآوری های تکنولوژیک نیز خطری برای موفقیت این ابزار محسوب می شود.

با وجود عزم بایدن برای تغییر رویه دوران ترامپ در خصوص تحریم ها، دستورالعمل های جدید دولت وی، جزئیات چندانی در مورد نحوه تغییر رفتار دولت بایدن در اعمال تحریم ها علیه اهداف اصلی مانند ایران، ونزوئلا و چین ارائه نکرد.

مقامات وزارت خزانه داری آمریکا اخیرا وعده داده اند که سختگیری بیشتری نسبت به روند تحریم ها اعمال خواهد شد و در عین حال این ابزار از طریق چارچوب جدید، که به دنبال پیوند دادن اهداف با سیاست های واضح و مدون است، افزوده خواهد شد. 

دستورالعمل های جدید همچنین توصیه می کند که وزارت خزانه داری باید به عنوان بخشی از تلاش برای مقابله با تهدید ارزهای دیجیتال، در ایجاد قابلیت های تکنولوژیکی و نیروی کار خود سرمایه گذاری کند.

یک مقام وزارت خزانه داری آمریکا در این خصوص گفت: نکته کلیدی برای ما این است که مطمئن شویم در نقطه ای قرار داریم که تحریم ها تا حد ممکن موثر بوده و این بدان معناست که به واقعیت بپردازیم. حقیقت این است که این فناوری باعث می شود مردم بتوانند خارج از سیستم مالی سنتی به راحتی مبادلات مالی خود را انجام دهند.

کد خبر: ۱۱۲٬۸۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha