۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴
راه بیت کوین و اتریوم از هم جدا شد
تحلیل روزانه بازار رمز ارزها؛

راه بیت کوین و اتریوم از هم جدا شد

در روز ۲۷ مهر ماه قیمت هر بیت کوین در بازار جهانی به بیش از ۶۲ هزار دلار و قیمت اتریوم به ۳۸۰۰ دلار رسید.

بازار؛ گروه بین الملل: بازار رمز ارزها همچنان در حال تغییر است ولی به نظر می رسد مسیر حرکت اتریوم و بیت کوین تغییر کرده است. طبق آمارهای ارایه شده توسط وب سایت کوین دسک در اولین ساعات روز ۲۷ مهر ماه سال ۱۴۰۰، ارزش بیت کوین در بازار جهانی رشد کرد و به بالغ بر ۶۲ هزارو ۷۰۰ دلار رسید در حالیکه در همین روز ارزش  اتریوم با کاهش بالغ بر یک درصدی به ۳۸۰۰ دلاررسید. در این روز ارزش هر XRP برابر با ۱.۱۰ دلار و قیمت هر دوج کوین به بیش از ۲۵ سنت رسید.

 اما در این روزها حواشی مرتبط با بازار رمز ارزها بسیار زیاد است. در کشور ژاپن تلاش دولتمردان برای قانون گذاری در بازار رمز ارزها با جدیت پیگیری می شود. دولت این کشور اعلام کرده است برای مقابله با از بین رفتن منابع مالی کشور و مبارزه با فرار مالیاتی سیاست های سخت گیرانه ای را برای نظارت بر بازار رمز ارزها وضع خواهد کرد. دولت این کشور در نظر دارد طرح نظارت بر بازار رمز ارزها را به طور رسمی از نیمه دوم سال ۲۰۲۲ اجرا کند و مقدمات کار در این کشور در حال انجام است.

در فرانسه رویکرد دیگری دنبال می شود. مقامات این کشور اعلام کرده اند در نظر دارند فعالیت در این بازار را رسمی کنند و رمز ارزها را در سیستم اوراق قرضه دولتی وارد کنند ولی موانع قانونی و اجرایی موجود در این بازار باید به سرعت برطرف شود.

 در این روزها فعالیتهای مرتبط با بازار رمز ارزها در کشور به دقت رصد میشود و دولت فرانسه در نظر دارد  مبادله رمز ارزها با قراردادهای اتی را به عنوان سیاستی مهم در دستور کار خود قرار دهد.

در سوی دیگر دنیا، و در کشوراسترالیا خبرها از افزایش سریع پذیرش رمزارزها به عنوان واحد مبادله منتشر شده است. دولت این کشور اعلام کرد سرعت افزایش سرمایه گذاری در این بازار در استرالیا بیش از دیگر کشورهای دنیا است و استرالیا قابلیت تبدیل شدن به قطبی مهم در بازار رمز ارزهای دنیا را دارد.

 مطالعات نشان می دهد ممنوعیت فعالیت در بازار رمز ارزها در کشور چین باعث شده است تا شمار زیادی از شرکتها و افراد فعال در این صنعت به استرالیا مهاجرت کنند. این شرایط تازه اقتصاد استرالیا را در موقعیت تازه ای قرار داده است که فرصت بهره گیری از زیر ساختهای تازه مالی دنیای رمز ارزها را برای این کشور فراهم کرده است. بهبود روابط استرالیا و امریکا در سالهای اخیر هم مساله دیگری است که باعث شده است تا بستر برای فعالیت در این زمینه فراهم شود.

پیش بینی می شود با افزایش پذیرش رمز ارزها در اقتصاد دنیا به سرعت، قیمتها در این بازار رشد کند. البته سرعت رشد بیت کوین بیش از دیگر رمز ارزها خواهد بود و هشدارهای مقامات اقتصادی وبانکی در دنیا در مورد بدون پشتوانه بودن این بازار هم تاثیری در میزان پذیرش و استقبال از ان نداشته است.

بازار رمز ارزها از ابتدای سال جاری تا کنون تحولات زیادی را تجربه کرده است و حال پیش بینی ها از گذشتن قیمت بیت کوین از مرز ۷۰هزار دلار تا انتهای این سال میلادی خبر می دهد. البته برخی از پیش بینی ها رسیدن قیمت هر بیت کوین تا سقف ۱۰۰ هزار دلار را نیز محتمل می دانند. باید صبر کرد و دید دولتها و بانکهای مرکزی در کشورهای صنعتی برای مقابله با  رشد این بازار چه سیاستی در پیش می گیرند و آیا می توانند تضعیف دلار در سیستم مالی دنیا و جایگزین شدن ان بیت کوین و دیگر رمز ارزها را بپذیرند یا خیر؟

کد خبر: ۱۱۲٬۸۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha