۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۶
حذف دلار از مبادلات تجاری کشورهای تحریمی شدنی است؛ راه کار انعقاد قرارداد و استفاده از ظرفیت یکدیگر
نماینده شیراز در گفتگو با بازار

حذف دلار از مبادلات تجاری کشورهای تحریمی شدنی است؛ راه کار انعقاد قرارداد و استفاده از ظرفیت یکدیگر

قادری نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: کشورهای تحریمی هر کدام ظرفیتی به ویژه در بخش اقتصادی دارند که باید با یکدیگر تهاتر کنند.

جعفر قادری در گفتگو با خبرنگارپارلمانی بازار، با تاکید بر ضرورت افزایش ارتباطات کشورهای تحریمی با یکدیگر برای خنثی کردن تحریم‌ها، اظهار داشت: همان طور که آمریکا در برخورد با کشورهای تحریمی، کشور های متحد را با خودش همراه و از همه ظرفیت های آنان استفاده می‌کند، ما هم باید کشورهای تحریمی را دور هم جمع کنیم و از همه امکانات و ظرفیت‌های خود برای خنثی و بی اثر کردن تحریم‌ها استفاده کنیم. 

وی بیان کرد: مجموعه کشورهایی که تحت فشار آمریکا و غرب هستند باید در قالب انعقاد تفاهم‌نامه ای مشترک، روابط سیاسی و تجاری شان را گسترش دهند تا از این طریق از فشارها و محدودیت هایی که غربی‌ها برایشان ایجاد کرده‌اند، رهایی یابند. 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کاری که جمهوری اسلامی ایران برای خنثی کردن تحریم‌های کشورهایی چون ونزوئلا و لبنان انجام داد و با آنان مبادلات گسترده‌ای داشت، باید در بین همه کشورهای تحریمی دنبال شود. 

وی افزود: برای مثال، اگر قرار است ونزوئلا میعانات گازی خریداری کند، بهتر است که آن را از کشوری مانند ایران که در تحریم است خریداری کند. از سوی دیگر چه ایرادی دارد که ما نیازهای وارداتی خود در بخش‌های مختلف را از طریق کشورهایی چون ونزوئلا و دیگر کشورهای تحریمی تامین کنیم؟ 

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کشورهای تحریمی هر کدام ظرفیتی به ویژه در بخش اقتصادی دارند که باید با یکدیگر تهاتر کنند و اجازه ندهند که غربی‌ها در جنگ اقتصادی که علیه برخی از کشورهای دنیا راه انداخته‌اند، پیروز شوند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کشورهای تحریمی در حوزه‌های مختلف به ویژه اقتصادی باید با هم کار کنند و همکاری آنان با یکدیگر می‌تواند کشورهایی چون آمریکا را از ادامه تحریم منصرف کند. 

وی درباره بحث حذف دلار از مبادلات تجاری کشورهای تحریمی، گفت: این کار کاملاً شدنی است و ما می‌توانیم در تهاتر کالاها با یکدیگر، از ظرفیت پیمان‌های پولی دوجانبه و یا  ارزهای ثالث استفاده کنیم و به مرور دلار را از مبادلات تجاری خود خارج کنیم.

کد خبر: ۱۱۲٬۸۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha