۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
تعطیلی یک سوم اقامتگاه های بوم گردی استان همدان
معاون میراث فرهنگی همدان خبر داد:

تعطیلی یک سوم اقامتگاه های بوم گردی استان همدان

همدان - خاکسار، معاون گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: هم اکنون تعداد ۲۰ اقامتگاه بوم گردی فعال در همدان وجود دارد و یک سوم اقامتگاه های بوم گردی این استان تعطیل شده اند.

علی خاکسار در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در راستای رونق به جشنواره های پاییزی و معرفی هرچه مناسب تر روستاهای همدان برنامه هایی را در پیش رو داریم، عنوان کرد: در این راستا برنامه ریزی هایی به عمل آمده است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره آلو و گردو در روستای قاضی خان شهرستان بهار مطرح کرد: امیدواریم با همکاری روستاییان شاهد برگزاری جشنواره ها و رویدادهای متنوعی در دیگر روستاهای همدان باشیم.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان در پاسخ به وضعیت فعالیت اقامتگاه های بوم گردی به عنوان یکی از چرخ های اقتصاد روستاها و رونق گردشگری روستایی عنوان کرد: در استان همدان هم اکنون تعداد ۲۰ اقامتگاه بوم گردی فعال وجود دارد و ۱۰ اقامتگاه بوم گردی در استان تعطیل هستند، چون مشتری و گردشگر ندارند.

وی با بیان اینکه امیدواریم با رونق دوباره گردشگری شاهد فعالیت این اقامتگاه ها باشیم، اظهار کرد: تسهیلات کرونا که به فعالین حوزه گردشگری اختصاص پیدا کرد با استقبال مناسبی از سوی اقامتگاه های بوم گردی استان روبرو نشد چراکه مبلغ آن چشمگیر نبود و دوره تنفس کوتاه مدتی داشت و بازپرداخت آن نیز به نحو مناسبی برنامه ریزی نشده بود.

خاکسار با بیان اینکه این روند در زمانی که گردشگری به سبب شیوع ویروس کرونا فعال نبود، برای فعالین این عرصه مناسب نبود، عنوان کرد: هم اکنون، با توجه به رونق دوباره گردشگری این تسهیلات امکان ثبت نام دارند و در صورتی که هر کدام از تاسیسات گردشگری استان تمایل به استفاده از آن را دارند، می توانند ثبت نام مربوطه را به انجام برسانند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان اضافه کرد: مهلت ثبت نام این تسهیلات تا پایان آذرماه خواهد بود.

کد خبر: ۱۱۲٬۷۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha