۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵
توقف تولید تراکتور برند ۲۸۵ در کردستان/معافیت مالیاتی تراکتورسازی کردستان رعایت نمی شود
مدیرعامل تراکتورسازی کردستان:

توقف تولید تراکتور برند ۲۸۵ در کردستان/معافیت مالیاتی تراکتورسازی کردستان رعایت نمی شود

سنندج – مدیرعامل شرکت تراکتورسازی کردستان از توقف تولید تراکتور برند ۲۸۵ به دلیل نوع رفتار امور مالیاتی و دریافت ۲۰۰ برابری خودابرازی مالیات خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، یوسف دادگر ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران رسانه های جمعی ضمن اشاره به فعالیت های شرکت تراکتور سازی کردستان اظهار کرد: شرکت تراکتور سازی کردستان طی چند سال اخیر با فراز و فرودهای زیادی مواجه شد.

وی ادامه داد: با توجه به تلاش های صورت گرفته طی چند سال اخیر بخشی از چالش های شرکت تراکتورسازی کردستان رفع شده و این شرکت به سوددهی رسیده است ولی متاسفانه نوع نگاه نسبت به حوزه تولید از سوی بعضی از مسئولان نیازمند تغییر جدی است.

مدیرعامل شرکت تراکتورسازی کردستان گفت: متاسفانه طی سالهای گذشته این شرکت با یک سوم ظرفیت کار می‌کرد و از توجیه اقتصادی افتاده بود و با عنایت به برنامه ریزی های صورت گرفته بخشی از مشکلات این شرکت رفع و هم اکنون وارد فضای جدیدی شده است.

وی با بیان اینکه به همت نیروهای بومی استان، اکنون تراکتورسازی کردستان با ۱۰۰ درصد ظرفیت فعالیت می کند، یادآور شد: با عنایت به فعالیت های صورت گرفته در حال حاضر شرکت تراکتورسازی کردستان با تولید روزانه ۱۴ دستگاه فعالیت می کند و فضا برای توسعه آن و جذب نیرو نیز ادامه دارد.

دادگر ضمن اشاره به تلاش های صورت گرفته در راستای توسعه فعالیت های شرکت تراکتورسازی کردستان، بیان کرد: در همین راستا با خریداری زمین مورد نیاز و همچنین تقویت فعالیت های تولیدی، شرایط برای جذب نیروی انسانی بیشتر نیز فراهم شده است.

وی ضمن انتقاد از رویه اداره کل امور مالیاتی کردستان، افزود: متاسفانه به دلیل برخورد و نوع رفتار امور مالیاتی با این شرکت، خط تولید محصول تراکتور با برند ۲۸۵ از سوی شرکت تراکتورسازی کردستان متوقف شده است.

مدیران به صورت عملی از بخش تولید حمایت کنند

مدیرعامل شرکت تراکتورسازی کردستان عنوان کرد: وحدت رویه‌ای در تراکتورسازی ایران وجود دارد و براساس آن محصولات آن به گروه فروخته می‌شود و از این طریق به بازارهای داخلی و خارجی صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه، طبق قانون اگر مجموعه‌ای تولیدی صادرات داشته باشد، از پرداخت مالیات معاف است، اظهار کرد: متاسفانه علیرغم وجود قوانین شفاف در کشور در این زمینه متاسفانه امور مالیاتی کردستان به ما فشار آورده و چند برابر اعلام واقعی سود از ما مالیات دریافت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت تراکتورسازی کردستان گفت: امور مالیاتی استان دو برابر خودابرازی از شرکت تراکتورسازی مالیات اخذ کرده‌اند و این عاملی برای از دست‌دادن تولید تراکتور برند ۲۸۵ در این شرکت شد.

وی با بیان اینکه انتظار می رود که همه مدیران ادارات و سازمان های دولتی در کردستان حامی تولید باشند، گفت: متاسفانه این گونه رفتارها باعث می شود که تولید با آسیب جدی مواجه شود و این رویه به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

دادگر در پایان ضمن تاکید بر لزوم تقویت بخش تولید به ویژه در استان کردستان، عنوان کرد: شرکت تراکتورسازی یکی از واحدهای تولیدی موثر در کردستان است و نیروهای بومی این استان در آن مشغول به فعالیت هستند و به همین دلیل باید مورد حمایت ویژه مدیران استانی و کشوری قرار گیرد.

کد خبر: ۱۱۲٬۷۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علیرضا IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      1 0
      همین کارا باعث شده تولید در ایران بخصوص در شهرستانها و بخصوص کردستان زمینگیر بشه