۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴
مسؤولان دولتی می‌توانند داروخانه تأسیس کنند
رئیس سازمان غذا و دارو:

مسؤولان دولتی می‌توانند داروخانه تأسیس کنند

شانه ساز، رئیس سازمان غذا و دارو گفت: هیچ منع قانونی برای مسؤولان دولتی برای تأسیس داروخانه وجود ندارد و کسی نمی‌تواند مانع این کار شود.

به گزارش بازار، محمدرضا شانه ساز در حاشیه همایش معاونان سازمان غذا دارو درباره این که بسیاری از داروخانه‌ها توسط مسؤولان دولتی راه‌اندازی شده گفت: این خبر جدید و تازه بود و هیچ منع قانونی نیست، مانند پزشکان و متخصصان علوم آزمایشگاهی این افراد نیز می‌توانند از حق قانونی خود استفاده کنند.

وی افزود: فقط مسأله این است که نباید تعارض منافع داشته باشد و هیچ منع قانونی برای تأسیس داروخانه توسط مسؤولان دولتی وجود ندارد و کسی نمی‌تواند مانع شود.

اقلام دارویی از پارسال نیمایی شده است
شانه ساز در ادامه در خصوص افزایش قیمت برخی از اقلام دارویی مانند استامینوفن و ناپورکسین گفت: قیمت‌گذاری در کمیسیون قانونی قیمت انجام می‌شود که متشکل از نمایندگان وزارت بهداشت و سازمان حمایت هستند و درباره قیمت اقلام دارویی تصمیم گیری می‌کنند.

وی گفت: ارز واردات اقلام دارویی از پارسال نیمایی شده و داروهایی که مصرف آن بیشتر خودسرانه بوده است از شمول دریافت ارز خارج شده اند.
 
شانه ساز درباره آیین نامه جدید راه اندازی داروخانه که تصویب شده، ولی به اجرا در نیامده است، گفت: برای اجرای آیین نامه‌ها مشکلی نداریم، باید زیر ساخت‌های نرم‌افزاری ایجاد شود که با شرکت پیمانکار هماهنگی شده است.

وی افزود: ما بر اساس مصوبات قانونی و تأکید دیوان عدالت اداری، آیین نامه جدید راه اندازی داروخانه را در چارچوب قانون تعریف کرده ایم.
 

کد خبر: ۱۱۲٬۶۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha