۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۴
بودجه ۱۴۰۱ متفاوت، متحول و شفاف خواهد بود
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

بودجه ۱۴۰۱ متفاوت، متحول و شفاف خواهد بود

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: همراهی‌ها و هم افزایی‌های خوبی بین دولت و مجلس شکل گرفته است و بودجه سال ۱۴۰۱ متفاوت، متحول و واقعی و شفاف خواهد بود.

به گزارش بازار، حمیدرضا حاجی بابایی، در خصوص توافق دولت و مجلس برای اصلاح ساختار بودجه سال آینده تصریح کرد: بودجه سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد که ما در بخش پیش بینی درآمدها و هزینه‌های کشور نیاز به تحولی عظیم در نظام بودجه ریزی داریم که از آن تحت عنوان اصلاح ساختار بودجه نام برده می‌شود.

وی گفت: با ادامه وضع موجود بودجه ریزی در کشور به بن بست خواهیم رسید، این نشان می‌دهد که تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم اصلاح ساختار بودجه امری اجتناب ناپذیر است.

حاجی بابایی افزود: هم اکنون ستاد تنظیم بودجه سال ۱۴۰۱ در سازمان برنامه و بودجه تشکیل شده و بنده نیز در جلسات آن حضور می‌یابم؛ همراهی‌ها و هم افزایی‌های خوبی بین دولت و مجلس شکل گرفته است تا بتوانیم در سال ۱۴۰۱ اصلاح ساختار بودجه را شروع کنیم.

وی ادامه داد: اصلاح ساختار بودجه یک ساله به نتیجه نمی‌رسد، اما می‌توانیم با شفاف سازی منابع و مصارف در بودجه سال ۱۴۰۱ تحول ایجاد کنیم چراکه اعداد و ارقام پیش بینی شده در بودجه سنوات گذشته محتاطانه و بعضاً غیر واقعی بود و همین موضوع باعث ایجاد تزلزل در نظام بودجه ریزی کشور می‌شد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: بودجه سال ۱۴۰۱ متفاوت، متحول و واقعی و شفاف خواهد بود.

کد خبر: ۱۱۲٬۶۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha