۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
واردات بی‌رویه بلای جان صنایع نساجی و پوشاک کشور شده است
رئیس انجمن نساجی البرز:

واردات بی‌رویه بلای جان صنایع نساجی و پوشاک کشور شده است

کرج- رییس انجمن تخصصی صنایع همگن نساجی، پوشاک و چرم البرز واردات غیر منطقی منسوجات و پوشاک از مبادی مجاز و قاچاق را یک تهدید جدی در نابودی تدریجی صنایع پوشاک کشور عنوان کرد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی انجمن تخصصی صنایع همگن نساجی، پوشاک و چرم البرز، یدالله مالمیر به تجربه تلخ سال های اخیر در ایجاد رانت و فساد در بستر واردات اشاره کرد و گفت: از این ناحیه تا کنون ضربات مهلکی به صنایع نساجی و پوشاک و کسب و کارها وارد شده است.

مالمیر اظهار کرد: از تیم اقتصادی دولت سیزدهم که از بدو فعالیت پشتیبانی از تولید را در اولویت ویژه قرار داده است درخواست می شود ، دلایل موافقت دستگاه های اجرایی ذیربط با واردات بی رویه منسوجات و پوشاک بعضا فاقد کیفیت را مورد ریشه یابی و بررسی همه جانبه قرار دهد.

وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری که بارها نجات اقتصاد کشور را در «تقویت تولید داخلی»، «مبارزه‌ با قاچاق» و «جلوگیری از واردات بی‌رویه» عنوان کرده اند گفت: در شرایطی که انواع پوشاک بسیار شیک و مرغوب در داخل کشور به وفور تولید می شود، بنا به‌دلایل مبهم گهگاه شاهد صدور مجوز برای واردات پوشاک بسیار نامرغوب هستیم.

واردات پارچه های بسیار نامرغوب و پوشاک بنجل چینی بی انصافی در حق مصرف کنندگان است
رئیس انجمن صنایع همکن نساجی، پوشاک و چرم البرز از واردات پارچه که گهگاه مجوزهای آن  صادر می شود گلایه کرد و گفت: اوج بی انصافی در حق مصرف کنندگان است که به بهانه رقابت در بازار، پارچه های بسیار نامرغوب و پوشاک بنجل چینی را وارد کشور کنیم شود.

مالمیر افزود: طی چند سال اخیر رکود اقتصادی و کاهش قدرت خرید مردم  با واردات انواع پوشاک و پارچه های نامرغوب همراه شد و شاهد تبلیغات گستره فروشگاه‌هایی بودیم که تحت عنوان ارزانسرا پوشاک بنجل و نامرغوب وارداتی از مجاری مجاز و قاچاق را عرضه کردند.

وی ادامه داد: واردات اینگونه البسه به نحوی رواج یافت که‌در برخی محله های تهران و استان البرز انواع پوشاک  نو و دو دست دوم معروف به «تاناکورا» در وانت ها و کامیون ها در حاشیه جاده ها عرضه می شد.

کم توجهی ها صادرات پوشاک کشور را در سراشیبی قرار داده است
مالمیر تصریح کرد: ما مخالف رقابت نیستیم، ولی واردات محصولات فاقد کیفیت که نوع مرغوب آن در داخل کشور به وفور تولید می شود را رقابت نمی دانیم، بلکه معتقدیم اینگونه حرکت ها منجر به شکستن کمر تولید می شود. کم توجهی ها، صادرات پوشاک کشور را در سراشیبی قرار داده است.

وی افزود: در دهه هفتاد صنعت پوشاک کشور که از کیفیت بالایی برخوردار است به عنوان یک صنعت پیشرو در صادرات‌ مطرح بود و پوشاک تولید ایران در بازار کشورهای اروپا طرفداران فراوانی داشت. متاسفانه بی توجهی ها و عدم حمایت دولت ها به صنعت پوشاک طی سه دهه اخیر باعث شد به تدریج جای خالی ایران در بازر جهانی صادرات را کشور های اروپایی تصاحب کنند.

کد خبر: ۱۱۲٬۶۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha