۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲
آیا زمان استفاده از هیدروژن در ایالات متحده آمریکا فرا رسیده است؟
بازار گزارش می‌دهد؛

آیا زمان استفاده از هیدروژن در ایالات متحده آمریکا فرا رسیده است؟

زیرساخت های حمل و نقل و ذخیره سازی موجود در ایالات متحده این کشور را از نظر فیزیکی آماده هدایت جهان در توسعه هیدروژن می کند.

بازار؛ گروه بین الملل: اهمیت هیدروژن در ماه های اخیر با اعلام سیاست ها، پروژه ها و سرمایه گذاری های جدید دولت ها و رهبران بخش خصوصی، شتاب قابل توجهی یافته است و برای رسیدن به صفر خالص تا نیمه قرن برای جهان بسیار مهم خواهد بود. اما ایالات متحده آمریکا در حمایت سیاسی، اطمینان از بازار و توسعه پروژه جدید برای هیدروژن پاک از اروپا و آسیا عقب افتاده است.

هیدروژن دارای پتانسیل عظیمی برای کربن زدائی بخشهای دشوار و سنگین مانند صنعت و بخشهایی از بخش حمل و نقل در ایالات متحده آمریکاست. جایگزینی هیدروژن در این بخشها با افزایش کیفیت هوای محلی مزایای عدالت زیست محیطی قابل توجهی را به همراه خواهد داشت.

بحث بر سر رنگ هیدروژن که سیاست و سرمایه گذاری باید از آن حمایت کند - خواه هیدروژن سبز تولید شده از برق تجدیدپذیر ، هیدروژن آبی از متان با جذب کربن یا هر رنگ دیگری باعث می شود زمان بیشتر از این از دست رود. سیاست و سرمایه گذاری باید  شدت چرخه عمر پایین کربن را بدون در نظر گرفتن روش تولید در اولویت قرار دهد.

ایالات متحده آمریکا فرصتهای غنی برای ایجاد اقتصاد هیدروژنی مستقل با مراکز تولید و تقاضا دارد و دارای منابع انرژی ارزان و فراوان برای تولید و زیرساخت های خط لوله موجود-برای هدایت جهان در توسعه هیدروژن است. خوشه های هیدروژنی منطقه ای که می توانند تولید هیدروژن تمیز را افزایش دهند و در حال حاضر می توانند میزبان مراکز تقاضای هیدروژن باشند - مانند بندر لس آنجلس و مراکز حمل و نقل مرتبط با آن و ساحل خلیج تگزاس - باید در سرمایه گذاری و استقرار اولیه مورد توجه  قرار گیرند.

اما برای بازکردن پتانسیل هیدروژن، هماهنگی و راهنمایی بیشتر سیاست خصوصی و عمومی برای ایجاد مقررات ، کاهش ریسک سرمایه گذاری و اطمینان از افزایش تولید هیدروژن و تقاضا بسیار مهم است.

برای اینکه هیدروژن به یک راه حل مناسب برای کربن زدایی در ایالات متحده آمریکا تبدیل شود ، به یک تغییر روایت و چارچوبی از سیاست هایی که بتواند استقرار آن را فعال کند، نیاز است.

تقاضای هیدروژن در صورت استفاده در برنامه های صنعتی و ساختمانها و ادغام در زیرساخت های گاز طبیعی در دو دهه آینده حداقل می تواند دو برابر شود و با استفاده وسیعتر در حمل و نقل از راه دور و برنامه های ذخیره انرژی، بسیار بیشتر خواهد شد. برآوردن این تقاضا با یک مسیر تولید فوق العاده دشوار خواهد بود.

تلاش برای تولید این حجم با استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر مستلزم افزایش گسترده ظرفیت انرژی تجدیدپذیر بسیار فراتر از خوش بینانه ترین سناریوهای استقرار انرژی های تجدیدپذیر است. بنابراین راههای متعدد تولید برای استقرار سریع و کارآمد فناوریهای هیدروژن در کوتاه مدت و دستیابی به مقیاس در بلند مدت ضروری خواهد بود.

ایالات متحده فرصتی منحصر به فرد برای پیگیری چندین مسیر تولید هیدروژن تمیز از جمله الکترولیز تجدیدپذیر ، اصلاح متان بخار (SMR) با جذب کربن ، زیست توده و الکترولیز در دمای بالا با استفاده از انرژی هسته ای و سایر موارد دارد. هر مسیری شرایطی را مطرح می کند - از جمله هزینه ها و استفاده از زمین تا تداوم وابستگی به سوخت های فسیلی - که در مناطق مختلف متفاوت است.

اما مهمترین متمایز کننده همچنان شدت تولید کربن است. در مواردی که منابع تجدیدپذیر نسبتاً ارزان و فراوان هستند، الکترولیز تجدیدپذیر احتمالاً محبوب ترین مسیر تولید خواهد بود. اما در مواردی که منابع گاز طبیعی ارزان است و زیرساخت های قدیمی وجود دارد ، اصلاح متان بخار با جذب کربن یا پیرولیز متان ممکن است مناسب ترین باشد. روش های دیگر به ویژه، زیست توده به هیدروژن و الکترولیز هسته ای نیز ممکن است نقش مهمی ایفا کنند.

حمایت از سیاست ها، هم در قالب بودجه نوآوری که دولت بایدن-هریس تعهد مستمر به آن را نشان داده است و هم استقرار بودجه یا مشوق ها مانند اعتبار مالیاتی تولید هیدروژن پاک، برای رشد کوتاه مدت در این کشور بسیار مهم است.

ظرفیت تولید مشوق های بی طرف فناوری که بر شدت تولید کربن متمرکز هستند تا روش تولید، به طور موثر تولید هیدروژن پاک را تسریع می کند، به روشهای تولید پاک کمک می کند تا سریعتر رقابتی شده و نوآوری بیشتری داشته باشند و چالش تأمین اقتصاد هیدروژن ایالات متحده آمریکا را برطرف کنند.

اگر ایالات متحده آمریکا از مسیرهای مختلف تولید موجود استفاده کند، ممکن است توانایی منحصر به فردی برای تولید تمام هیدروژن پاک خود در داخل داشته باشد در حالی که کشورهای اروپایی و آسیایی به دنبال وارد کردن این سوخت از خارج هستند.

ایالات متحده آمریکا در حال حاضر بیش از ۱۶۰۰ مایل خطوط لوله هیدروژن دارد، یکی از گسترده ترین شبکه های خط لوله هیدروژن در جهان. این کشور همچنین دارای بزرگترین شبکه حمل و نقل و ذخیره سازی سوخت های فسیلی در جهان است. زیرساخت های حمل و نقل و ذخیره سازی موجود در ایالات متحده این کشور را از نظر فیزیکی آماده هدایت جهان در توسعه هیدروژن می کند.

کد خبر: ۱۱۲٬۶۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha