۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱
وجود بیش از ۹ هزار حلقه چاه فاقد پروانه در گلستان
مدیرعامل آب منطقه ای گلستان خبرداد؛

وجود بیش از ۹ هزار حلقه چاه فاقد پروانه در گلستان

گرگان- حسینی، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان از وجود ۹ هزار و ۱۶۶ حلقه چاه فاقد پروانه در استان خبرداد و گفت: تعیین تکلیف این چاه ها تا سال ۱۴۰۵ انجام می شود.

سیدمحسن حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: ۱۵ هزار و ۶۴۰ حلقه چاه فاقد پروانه در گلستان وجود داشت که باید آن ها را تعیین تکلیف می کردیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان افزود: از این تعداد ۶ هزار و ۴۷۴ حلقه چاه در سنوات گذشته تعیین تکلیف شده و ۹ هزار و ۱۶۶ حلقه چاه باقی مانده است.

وی بیان کرد: براساس برنامه سازگاری با کم آبی گلستان مقرر شد وضعیت دو هزار حلقه چاه سالیانه مشخص شده و با این پیش بینی تا سال ۱۴۰۵ تکلیف همه چاه های فاقد پروانه مشخص خواهد شد.

طبق گفته حسینی در شش ماهه نخست سال جاری هزار و ۲۸۵ حلقه چاه تعیین تکلیف شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان همچنین به چاه های مجاز در سطح استان هم گریزی زد و افزود: ۲۰ هزار حلقه چاه در استان وجود دارد که از این تعداد ۱۷ هزار و ۶۰۰ حلقه چاه در بخش کشاورزی، هزار و ۴۰۰ حلقه در بخش صنعت و حدود ۹۰۰ حلقه چاه هم در بخش شرب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به کمبود آب در گلستان و خشکسالی، توضیح داد: باید سطح اراضی زیرکشت متناسب با پدیده خشکسالی کاهش یابد زیرا با برداشت بی رویه از چاه‌ها به سفره‌های زیرزمینی فشار آمده و با افت آبخوان ها مشکلات دیگری همچون فرونشست را شاهد خواهیم بود.

کد خبر: ۱۱۲٬۶۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha