۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳
۲۰ هزار تن شالی برنج مازندران تبدیل و صادر می‌شود | لزوم حمایت بانک‌ها
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

۲۰ هزار تن شالی برنج مازندران تبدیل و صادر می‌شود | لزوم حمایت بانک‌ها

ساری- فخرآور، یک فعال صنعت غذایی در مازندران گفت: سالانه ۲۰ هزار تن شالی را به برنج تبدیل و در قالب بسته هایی به کشورهای اطراف و استان‌های مختلف عرضه و صادر می‌کنیم.

احمد فخر آور در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه ۷۰ سال با برند در بازار غذایی کشور فعالیت می کنیم، افزود: محصولات ما از جمله برنج با کیفیت بالا در بازار کشور عرضه می شود.

وی با بیان اینکه بخشی از محصولات به کشورهای کانادا، اتریش، ترکیه و حوزه خلیج فارس صادر می شود، افزود: یکی از بزرگترین شرکت تولیدی و صنعتی در خاورمیانه هستیم و ۱۰ سیلو برای ذخیره سازی هزار تن شالی احداث کردیم.

 این فعال صنعت غذایی در مازندران با اشاره به ۸۰ پرسنل به صورت مستقیم در این واحد صنعت غذایی مشغول فعالیت هستند، افزود: با احداث این کارخانه، کیفیت برنج و ضریب تبدیل برنج افزایش یافته و میزان واردات کاهش یافته است.

فخرآور توسعه کارخانه را از جمله برنامه های آینده ذکر کرد و گفت: در حال حاضر ۲۰ هزار تن شالی را به برنج تبدیل و در قالب ۵۰ هزار بسته، بسته بندی می کنیم.

وی درباره مشکلات فراروی با بیان اینکه اخذ تسهیلات از جمله نیازها به شمار می رود، گفت: قیمت برنج در سال جاری نسبت به سال قبل رشد ۵۰ درصدی داشته است، از این رو نیازمند سرمایه درگردش برای خرید هستیم.

 این فعال صنعت غذایی در مازندران یادآور شد: متاسفانه بانک ها حمایت چندانی ندارند و با توجه افزایش قیمت برنج، باسرمایه درگردش نمی توان نیمی از خریدهای سال قبل را انجام داد از این رو نیاز به حمایت بانک ها به ویژه در بخش سرمایه ثابت داریم.

کد خبر: ۱۱۲٬۶۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha