۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱
موانع تجارت مرزی در سیستان و بلوچستان رفع شود
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

موانع تجارت مرزی در سیستان و بلوچستان رفع شود

زاهدان - حسین زهی، نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی گفت: برای افزایش مبادلات تجاری در مرزهای سیستان و بلوچستان و کشور پاکستان، موانعی وجود دارد که باید رفع شود.

اسماعیل حسین زهی در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: سیستان و بلوچستان به دلیل هم مرز بودن با کشور پاکستان مزیت های فراوانی در بخش تجارت و صادرات دارد.

نماینده مردم خاش، میرجاوه، بخش های نصرت آباد و کورین در مجلس شورا اسلامی افزود: در حال حاضر تعرفه‌های بالا و فقدان روابط بانکی میان دو کشور از جمله چالش های بر سر راه تجارت کالا بوده و مسئولان بدنبال راهکار برای آنها هستند.

وی با اشاره به تاسیس بانک های خصوصی در دو کشور، افزود: میانگین تولید ناخالص داخلی  و درآمدهای سرانه طرف­ های تجاری می تواند بر روابط تجاری دو طرف تاثیر مثبت بگذارد.

حسین زهی تصریح کرد: وجود مسافت کم و هم مرز بودن با کشور پاکستان یک مزیت است،همچنین در حال حاضر اقداماتی در زمینه توسعه تجارت مرزی از جمله احداث بازارچه های مرزی، همکاری های گمرکی و جلوگیری از تجارت غیرقانونی در مرزهای دو کشور صورت گرفته است که روابط تجاری را تسهیل می کند.

وی گفت: فعالیت تجار در صنعت پتروشیمی، مصالح ساختمانی، مواد غذایی، انرژی و صدور خدمات فنی و مهندسی از جمله درخواست های دو طرف است که می طلبد بررسی های لازم انجام و در صورت صلاحدید مجوزهای لازم صادر شود.

کد خبر: ۱۱۲٬۶۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha