۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
گفتگوهای تهران برای رفع تحریم‌ها سازنده بود
سخنگوی وزارت امور خارجه:

گفتگوهای تهران برای رفع تحریم‌ها سازنده بود

سخنگوی وزارت امور خارجه با اعلام اینکه مذاکرات برای رفع تحریم‌ها در وین ادامه می‌یابد گفت: گفتگوهای تهران میان معاون سیاست خارجی اتحادیه اروپا و معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان خوب و سازنده بود.

به گزارش بازار، سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری هفتگی با خبرنگاران با ضمن تبریک هفته وحدت در تشریح گاه شمار سیاست خارجی در هفته‌ای که گذشت گفت: این هفته آقای انریکه مورا، معاون سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران آمد و با معاون سیاسی وزیر خارجه گفتگو داشت و پس از آن گفتگوی آقای امیرعبدالهیان با همتای روسی و چینی را داشتیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره مذاکراتی که قرار است برای رفع تحریم‌ها در بروکسل انجام شود گفت: گفتگوی‌های پنجشنبه در تهران خوب و سازنده بود. نکات به آقای مورا منتقل و مقرر شد در چند روز آینده گفتگوها در بروکسل ادامه پیدا کند. باید در گفتگوی‌هایی که انجام می‌شود شش دور مذاکراتی که در وین به نتیجه نرسید، پیگیری شود.

خطیب زاده درباره صحبت‌های وزیر خارجه عربستان درباره مذاکرات بین دو کشور گفت: گفتگوها خوب و مثبت بود و در بُعد دو جانبه و منطقه‌ای پیگیری شد؛ این گفتگوها و تماس‌ها ادامه دارد. گفتگوی محترمانه و جدی نیاز است و امیدوارم به نتیجه برسد.

کد خبر: ۱۱۲٬۶۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha