۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۰
چالش تالارهای پذیرایی در خراسان جنوبی| چراغ کسب و کار به سختی روشن است
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

چالش تالارهای پذیرایی در خراسان جنوبی| چراغ کسب و کار به سختی روشن است

بیرجند- محمودآبادی،رئیس اتحادیه تالارها، رستوران‌ها و فست فودهای شهرستان بیرجند گفت: فعالیت تالارها با یک چهارم ظرفیت، این صنف را به رونق قبل از کرونا برنمی گرداند و به سوددهی نمی‌رساند.

حسین محمودآبادی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهارکرد: در دو سال شیوع کرونا دو مورد از تالارهای شهرستان بیرجند به صورت دائم تعطیل شدند.

رئیس اتحادیه تالارها، رستوران‌ها و فست فودهای شهرستان بیرجند در زمینه حمایت‌های صورت گرفته از تالارها در ایام کرونا بیان‌کرد: در ایام کرونا تنها حمایتی که از صنف ما شد بحث تسهیلات بود که آن هم تالارها به واسطه اینکه تعطیل بودند و نمی‌توانستند اقساطش را پرداخت کنند، مورد اقبال آنان قرار نگرفت.

محمودآبادی با بیان اینکه بسیاری از کارکنان تالارها تعطیل و مشمول بیمه بیکاری شدند، ادامه‌داد: به نظر شخصی من تعطیلی تالارها یک اشتباه بود چون که مردم مراسم خود را در باغ‌های اطراف شهر گرفتند که هیچگونه نظارت بهداشتی بر آن نمی‌شد.

وی گفت: این در حالی است که تالارها با نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و سرکشی‌های مستمر ناظران همه مسائل را رعایت می‌کردند.

این مجوز تنها یک شروع است
رئیس اتحادیه تالارها، رستوران‌ها و فست فودهای بیرجند اظهارکرد: در حال حاضر که اجازه فعالیت تالارها با یک چهارم ظرفیت داده شده است نمی‌توان گفت تالارها به رونق قبل برمی‌گردند و به سوددهی خواهند رسید بلکه تنها شروع کار است.

محمودآبادی با تأکید بر اینکه فعالیت بر اساس یک چهارم ظرفیت هیچ توجیه اقتصادی برای متولیان رستوران‌ها ندارد، بیان‌کرد: وقتی یک تالار برای مراسم عروسی فعالیت دارد در کنار آن بسیاری دیگر از اصناف چون شیرینی فروشی‌ها، بستنی فروشی‌ها و آرایشگاه‌ها، لوازم خانگی و ... نیز به کسب و کار برمی‌گردند.

وی درباره اینکه چگونه باید به رونق ایام قبل از کرونا در فعالیت تالارها برگردیم، ادامه داد: به نظر من راه حل واقع بینی است و باید واقع بین باشیم که بسیاری از جوانان و خانواده‌هایشان تمایل دارند که برای شروع زندگی خود جشنی برگزار کنند و اگر ما در تالارها و با نظارت از آن جلوگیری کنیم به سراغ باغ‌ها و ... می‌روند که هیچ نظارتی بر آن نیست.

رئیس اتحادیه تالارها، رستوران‌ها و فست فودهای بیرجند گفت: من از شهرها و استان‌های دیگر اطلاعی ندارم ولی آیا تاکنون سراغ داریم که کسی بگوید به واسطه حضور در تالاری در شهر بیرجند به کرونا مبتلا شده است؟

هزینه‌های تالار داری در خراسان‌جنوبی
محمودآبادی درباره هزینه تالارداری در خراسان جنوبی نسبت به دوسال قبل بیان کرد: نیازی به آمار دادن من و امثال من نیست بلکه کافی است قیمت مرغ، برنج، روغن، بستنی و میوه را نسبت به دو سال قبل مقایسه کنید تا متوجه هزینه تالارداری شوید.

وی اظهارکرد: با این حال تالارها به نسبت تورم، هزینه‌های خود را بالا نبرده‌اند تا بتوانند چراغ تالار و کسب و کار خود را روشن نگه دارند و اگر می‌خواستیم بر اساس تورم هزینه‌ها را افزایش دهیم قیمت یک پرس غذا چند برابر قیمت فعلی می‌شد.

رئیس اتحادیه تالارها، رستوران‌ها و فست فودهای بیرجند یادآور شد: البته من به ثبات قیمت‌ها و بازگشت به زندگی عادی در ماه های آینده امیدواریم و خوش حال می‌شویم که شهروندان عزیز را در مراسم شادیشان مشاهده کنیم.

کد خبر: ۱۱۲٬۵۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha