۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۹
تشکیل ۱۸۶ صندوق خرد زنان روستایی در استان همدان
مدیر ترویج جهاد کشاورزی همدان عنوان کرد:

تشکیل ۱۸۶ صندوق خرد زنان روستایی در استان همدان

همدان- رشیدی؛ مدیر هماهنگی و ترویج سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت: تاکنون ۱۸۶ صندوق خرد زنان روستایی با هدف دسترسی پایدار به منابع غذایی و حمایت از اشتغال در استان همدان تشکیل شده است.

جواد رشیدی در گفتگو با خبرنگار بازار از تشکیل ۱۸۶ صندوق خرد زنان روستایی با هدف دسترسی پایدار به منابع غذایی و حمایت از اشتغال در استان همدان خبر داد و مطرح کرد:  تعداد اعضای این صندوق ها سه هزار و ۳۰۰ نفر است.

وی با بیان اینکه سرمایه این صندوق ها برابر ۵.۴ میلیارد تومان است، اظهار کرد: این صندوق ها با حمایت سازمان جهادکشاورزی استان همدان و همکاری صندوق کارآفرینی امید فعال شده و تاکنون به مبلغ ۵.۳ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره اشتغال زایی پرداخت شده است.

مدیر هماهنگی و ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان همدان ادامه داد: اعضای هر صندوق با توجه به شرایط و موقعیت منطقه ای دوره های آموزشی کارآفرینی و دوره های مهارتی چون حسابداری و تسهیلگری و غیره گذرانده اند.

رشیدی خاطرنشان کرد: اعضای صندوق در زمینه های کشاورزی، صنایع غذایی، دامپروری، صنایع دستی و خدمات اشتغال یافته اند و بعضی از این اعضا به صورت انفرادی و برخی نیز به صورت گروهی کار می کنند.

وی در از دو صندوق روستای اشترمل و باباپیر در شهرستان تویسرکان به عنوان صندوق های روستایی موفق در استان همدان نام برد.

تشکیل ۱۸۶ صندوق خرد زنان روستایی در استان همدان

کارشناس مسئول آموزش زنان روستایی و عشایری همدان نیز در گفتگو با خبرنگار بازار در زمیه فعالیت های ترویجی صورت گرفته در حوزه زنان روستایی استان در سال ۹۹ و ۶ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۰ مطرح کرد: در این دوران اقداماتی چون ایجاد ۱۸۶ صندوق اعتبارات خرد و احداث ۸۰ مورد باغچه نمایشی سبزیجات محقق شده است.

اکرم صالحی گفت: هشت مورد سایت تولید گیاهان دارویی، دو سایت تولید محصول گواهی شده سیر نیز محقق و آموزش بیش از  یک هزار و ۸۰۰ نفر از زنان روستایی در موضوعات کشاورزی، بهبود کسب و کار، تسهیلگری صندوق ها و غیره به انجام رسیده است.    

کد خبر: ۱۱۲٬۵۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha