۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۳
لزوم احتساب برق مصرفی مشترکان شمال و جنوب کشور با نرخ برابر
نماینده مردم صومعه سرا در مجلس تاکید کرد

لزوم احتساب برق مصرفی مشترکان شمال و جنوب کشور با نرخ برابر

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس گفت: در استان‌های شمالی کشور ۶ ماه از سال هوا شرجی است و باید برق مصرفی مشترکان شمال کشور نیز همانند مشترکان استان‌های جنوبی محاسبه شود.

به گزارش بازار، سیدکاظم دلخوش اباتری در خصوص افزایش نامتعارف قبوض برق مشترکان، افزود: پس از اعتراض نمایندگان در صحن مجلس شورای اسلامی نسبت به افزایش بی‌رویه قیمت برق مصرفی مردم در شرایط فعلی اقتصادی، کمیسیون انرژی این موضوع را مورد بررسی قرار داد.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بخش خبری ۲۰:۳۰ گزارشی را در خصوص افزایش بی‌رویه قیمت برق مصرفی مردم تهیه کرد که نواقصی داشت، ادامه داد: در بند (ی) تبصره ۸ قانون بودجه، پیش بینی شده است که دولت افزایش پله کانی قیمت برق را مورد ارزیابی و رسیدگی قرار دهد.

وی با تاکید بر اینکه افزایش ۴ برابری قیمت برق مردم را نگران و ناراحت کرده است، گفت: در روستاها چند خانوار در یک منزل و از یک کنتور استفاده می‌کنند و تعیین سقف ۳۰۰ کیلو وات برای یک خانواده کم جمعیت نیز کافی نیست و وزارت نیرو باید این موضوعات را مورد توجه قرار دهد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر اساس شرایط آب و هوایی مناطق گرمسیری در ۴ سطح تقسیم شده‌اند، تصریح کرد: در شمال کشور ۶ ماه از سال هوا شرجی است و باید کارشناسان وزارت نیرو این موضوع را لحاظ می‌کردند، لازم است تا برق مصرفی مشترکان شمال کشور نیز همانند مشترکان جنوب کشور محاسبه شود.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: شکایت خود در زمینه افزایش نامتعارف هزینه مشترکان برق و شیوه غیر صحیح محاسبه آن را تقدیم کمیسیون اصل نود، کمیسیون انرژی، وزارت نیرو و رئیس مجلس شورای اسلامی کرده ایم.

دلخوش با بیان اینکه رئیس جمهور به مناطق محروم سفر کرده و قصد رفع مشکلات مردم را دارد، اجازه ندهند برخی از وزارتخانه‌ها در ابتدای کار به مردم آسیب وارد کنند، خاطرنشان کرد: درخواست دارم رئیس جمهور برای بررسی تخصصی موضوعات مطرح شده دستورات لازم را صادر کند تا حق مردم به آن‌ها بازگردانده شود.

کد خبر: ۱۱۲٬۵۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha