۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
دورنمای مثبت برکت با ورود محصولات خط دوم و سوم تولید
گزارش بازار از مجمع عمومی نماد برکت نشان داد؛

دورنمای مثبت برکت با ورود محصولات خط دوم و سوم تولید

طبق اطلاعاتی که در مجمع عمومی هلدینگ برکت منتشر شده محصولات خط دوم تولید برکت در انتظار مجوز وزارت بهداشت است و خط سوم تولید هم به زودی عملیاتی می شود.

بازار؛ گروه بورس: نماد برکت امروز مجمع فوق العاده برای افزایش سرمایه داشت که با توجه به اینکه سهم با قیمت پایانی ۲۹,۰۵۰ به مجمع افزایش سرمایه رفته و از ۵.۸ میلیارد به  ۷.۳۴ میلیارد تصویب شد که از محل آورده نقدی سهامداران است.

با توجه به افزایش سرمایه ۲۷ درصدی است به ازای هر ۱۰۰ سهم ۲۷ حق تقدم عرضه می شود و قیمت تئوریک سهم بعد از افزایش سرمایه حدود ۲۲۸۹ خواهد بود که با توجه به این قیمت، قیمت تئوریک حق تقدم های ۱۰۰۰ ریال پایینتر یعنی ۲۱۸۹ خواهد بود، اما قیمت در زمان معاملات به مکانیسم بازار بستگی دارد و اینکه در زمان سفارش گیری چه قیمت های برای معامله تعیین شود.

در حال حاضر پیش بینی می شود در چند روز آینده و بعد از قرارگیری تصمیمات مجمع بر روی کدال سهم بدون دامنه نوسان بازگشایی شود و عرضه و تقاضا قیمت نهایی روی تابلو رو مشخص کند. همچنین بعد از ثبت افزایش سرمایه شرکت و اطلاع رسانی  در کدال درباره چگونگی پرداخت وجه و مدت زمان مهلت پرداخت وجه اسمی ۱۰۰ تومانی برای هر حق تقدم، نماد آن بازگشایی خواهد شد

تا پایان شهریور  از طریق خطوط اول و دوم تولید در کارخانه شفا فارمد، حدود ۱۴ میلیون دوز واکسن کوو ایران برکت تولید و روانه بخش کنترل کیفیت شده و تا این مدت حدود ۶ میلیون دوز واکسن برکت تحویل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شده است

طبق اطلاعات اعلام شده تا پایان شهریور  از طریق خطوط اول و دوم تولید در کارخانه شفا فارمد، حدود ۱۴ میلیون دوز واکسن کوو ایران برکت تولید و روانه بخش کنترل کیفیت شده و پس از  بررسی کیفیت واکسن‌ها و پس از تأیید آن به وزارت بهداشت تحویل داده می‌شوند میزان عرضه واکسن در آینده به وزارت بهداشت سرعت خواهد گرفت زیرا تا پایان شهریور حدود ۶ میلیون دوز واکسن برکت تحویل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شده بود و حدود ۲ میلیون و ۸۶۳ هزار و ۷۵۷ دوز واکسن برکت در نوبت اول و یک میلیون و ۴۹۰ هزار و ۷۳۶ دوز واکسن برکت نیز در نوبت دوم تزریق شده بود و این آمار می تواند به رشد عرضه و درآمد شرکت بی انجامد.

تاکنون برای تولید  ۳ هزار میلیارد تومان هزینه شده و ۸.۲۸ میلیون دوز تحویل شده که در آمد ۱.۵ هزار میلیاردی تومانی برای شرکت داشته و اگر در حاشیه سود ضرب کنیم حدود ۰.۶ هزار میلیارد تومان سود با این فروش محقق شده است

پیش از این اعلام شده بود که ماهانه ۲۰ میلیون تولید واکسن با همین خطوط فعلی تولید خواهد شد و این ظرفیت می تواند بستری برای صادرات کو برکت به کشورهای همسایه هم باشد. قبلا مزاکراتی انجام شده بود که منجر به قرارداد نشده و یک مورد از قراردادهای نزدیک برای صادرات ۶ میلیون دوز درحال تفاهم هستند. مسئولان این شرکت اعلام کرده اند نرخ محصول ۱۸۵ تومان انجام و پیش بینی می شود با افزایش راندمان به حاشیه سود ۴۰ درصدی  خواهد رسید و این مساله با تهیه مواد اولیه از منابع ارزانتر به این درصد حاشیه سود جامه عمل می پوشاند. تاکنون برای تولید  ۳ هزار میلیارد تومان هزینه شده و ۸.۲۸ میلیون دوز تحویل شده که در آمد ۱.۵ هزار میلیاردی تومانی برای شرکت داشته و اگر در حاشیه سود ضرب کنیم حدود ۰.۶ هزار میلیارد تومان سود با این فروش محقق شده که برای پوشش هزینه باید ۵ برابر مقدار فعلی تولید و فروخته شود.

خط دوم شروع به کار کرده و محصول هم تولید می کند ولی محصولات تولیدی و خود خط تولید در انتظار ارزیابی وزارت بهداشت و مجوز آن است تا بعد از طی چند مرحله و تایید محصولات خط به چرخه اضافه شوند و خط سوم تولید هم به زودی راه اندازی خواهد شد

دورنمای مثبت برکت با ورود محصولات خط دوم و سوم تولید

از آنجایی که هیاتی برای تایید واکسن توسط سازمان بهداشت جهانی تشکیل شده که مستندات مورد نیاز رو استعلام شده و مستندات هم به تازگی به این سازمان ارسال شده و ممکن هست در آینده برای ادامه کار هیاتی به مرکز جهانی هم فرستاده شود و این مساله می تواند تامین مواد اولیه و صادرات واکسن را تسهیل کند.  تاریخ بهره برداری یا افتتاح با موضوع ورود محصولات خط تولید به چرخه محصولات شرکت متفاوت هست و خط دوم شروع به کار کرده و محصول هم تولید می کند ولی محصولات تولیدی و خود خط تولید در انتظار ارزیابی وزارت بهداشت و مجوز آن است تا بعد از طی چند مرحله و تایید محصولات خط به چرخه اضافه شوند و خط سوم تولید هم به زودی راه اندازی خواهد شد. همچنین در مورد بازار گردان  و فروش های در صف خرید و فروش گفته شده که الگوریتم طبق دستورالعمل اعلامی طراحی شده و توسط بازار گردان درحال اجرا هست و شخصی خرید و فروش پشت سیستم انجام نمی دهد.

روند سهام برکت اینگونه بوده که از خرداد ۹۹ که در قیمت ۱۲۰۰ تومان در نوسان بوده است رالی صعودی خود را در همین محدوده آغاز کرده و در مدت دو ماه به قیمت ۴۵۰۰ تومان رسید و بعد از آنکه شاخص کل بورس روند نزولی خود را از دو میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی آغاز کرد و تا کف یک میلیون و صد هزار واحد افت کرد ارزش سهام برکت هم کاهش یافت اما بعد از آن دوباره وارد روند صعودی شده و در بازه های زمانی دو تا چهار ماه قله ها و کف های جدیدی ساخت و همین مساله باعث شد در این مسیر تثبیت شود.

با توجه به اینکه  سهم در آخرین روز معاملات در محدوده های میانه ای معامله شده در صورتی که شاخص کل بورس در روندی مثبت تثبیت شود احتمالا این نماد با مثبت خوبی بازگشایی خواهد شد در غیر اینصورت احتمال دارد بالای حمایت بعدی بازگشایی شود

در حال حاضر نماد برکت بسته است و در انتظار باز شدن اما با توجه به اینکه در آخرین روز معاملات  در محدوده ای میانه ای معامله شده در صورت بازگشایی یک مقاومت تا سقف قبلی در پیش دارد اما با حمایت بعدی کمی فاصله دارد به همین دلیل در صورتی که شاخص کل بورس در روندی مثبت تثبیت شود احتمالا این نماد با مثبت خوبی بازگشایی خواهد شد در غیر اینصورت احتمال دارد بالای حمایت بعدی بازگشایی شود تا ضمن اینکه روند صعودی خود را همچنان حفظ کند در محدوده ای جذابی برای جذب نقدینگی قرار بگیرد.   همچنین در شرایط کنونی اندیکاتور آر اس آی  و کامودیتی این نماد در محدوده ای اشباح فروش قرار دارند به همین دلیل می توان انتظار داشت که قیمت سهام بعد از بازگشایی مسیری صعودی را آغاز کند.

کد خبر: ۱۱۲٬۵۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha