۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹
ستاد اجرایی فرمان امام ۵ برابر دولت برای ایجاد اشتغال در مناطق محروم پرداخت کرد

ستاد اجرایی فرمان امام ۵ برابر دولت برای ایجاد اشتغال در مناطق محروم پرداخت کرد

ستاد اجرایی فرمان امام در سال ۹۹، نسبت به اجرای بیش از ۶۰ هزار طرح اشتغالزایی اجتماع‌محور در مناطق روستایی و محروم کشور اقدام نمود و برای اجرای این طرح‌ها بیش از ۲۴۰۰ میلیارد تومان پرداخت کرده است.

به گزارش بازار، در حالی که طبق مفاد قانون بودجه سال ۹۹ قرار بود ستاد اجرایی فرمان امام و دولت هرکدام هزار میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال در مناطق محروم سرمایه تخصیص دهند، ستاد اجرایی ۲ هزار میلیارد و دولت تنها ۴۰۰ میلیارد تومان به این امر اختصاص دادند.

هفته گذشته گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ به مجلس ارائه شد که در بخشی از آن با اشاره به بند پ تبصره ۱۶ ماده واحده قانون بودجه سال گذشته و اشاره به موضوع تخصیص ۲ هزار میلیارد تومان توسط دولت و ستاد اجرایی فرمان امام برای ایجاد اشتغال در کشور، اظهار شده بود که دولت سهم خود از این موضوع را تخصیص داده و ستاد به وعده خود عمل نکرده است.

اما مرکز اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی فرمان امام با انتشار اطلاعیه‌ای ضمن رد این موضوع اعلام کرد: ستاد اجرایی فرمان امام در سال ۱۳۹۹ با توجه به شرایط خاص اقتصادی و آسیب دیدن بسیاری از مشاغل از بیماری کرونا، نسبت به اجرای بیش از ۶۰ هزار طرح اشتغالزایی اجتماع‌محور در مناطق روستایی و محروم کشور اقدام نمود و برای اجرای این طرح‌ها بیش از ۲۴۰۰ میلیارد تومان پرداخت کرده است.

این گزارش می‌افزاید: حال آنکه با توجه به اعلام بانک مرکزی، از هزار میلیارد تومان سهم دولت که قرار بوده از طریق محل تسهیلات سه بانک پارسیان، مهر ایران و صادرات در سال ۱۳۹۹ پرداخت شود، تنها ۴۰۰ میلیارد تومان از طریق یکی از این بانکها برای طرح‌های اشتغالزایی ستاد اجرایی فرمان امام اختصاص یافته و یعنی ستاد اجرایی هزار میلیارد تومان بیش از سقف تعیین شده در این ماده به ایجاد شغل برای مردم اختصاص داده است.

کد خبر: ۱۱۲٬۴۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha