۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶
سوءاستفاده واحدهای تولیدکننده بخاری از التهاب بازار| وزارت صمت به نابسامانی قیمت کالاها پایان دهد
نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد

سوءاستفاده واحدهای تولیدکننده بخاری از التهاب بازار| وزارت صمت به نابسامانی قیمت کالاها پایان دهد

حسینی کیا، نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید هرچند گرانی آهن و فولاد در افزایش قیمت بخاری اثرگذار است اما دلیل اصلی رشد بهای این محصول قیمت‌گذاری سلیقه ای کالاها توسط برخی تولیدکنندگان است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدجواد حسینی کیا درباره گرانی افسارگسیخته بخاری، گفت: با توجه به اینکه مواد اولیه موردنیاز تولید بخاری آهن بوده و بازار این کالا نابسامان است، قیمت بخاری افزایش چشم‌گیری یافته است، در واقع همانند آنچه اکنون در بازار فولاد در جریان است و سوداگران از این وضعیت سودهای کلان به دست می‌آورند، در بازار محصولات دیگر نیز وجود دارد.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی افزود: البته باید به این نکته نیز توجه کرد که هرچند گرانی آهن در قیمت بخاری اثرگذار است اما دلیل اصلی افزایش بهای بخاری التهاب بازار و قیمت‌گذاری سلیقه ای کالاها است به این معنا که تغییر قیمت کالاها از فرمول خاصی پیروی نمی‌کند.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: در گام نخست وزارت صنعت، معدن و معدن باید میزان اثرگذاری افزایش قیمت آهن در بهای تمام شده تولید بخاری را مشخص کند و در دومین مرحله با تشدید نظارت، برخورد با گرانفروشان را در دستور کار خود قرار دهد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه در آشفته بازار کنونی برخی واحدهای تولیدی در حال سوءاستفاده هستند و محصولات خود را بیشتر از ارزش واقعی به فروش می‌رسانند، ادامه داد: با توجه به فرارسیدن فصول سرد سال، نهادهای نظارتی باید با جدیت از افزایش قیمت بی‌ضابطه و ناعادلانه بخاری و شوفاژ جلوگیری کنند.

کد خبر: ۱۱۲٬۴۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha