۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰
۳ راه مطمئن برای تشخیص ابزار اصلی از فرعی

۳ راه مطمئن برای تشخیص ابزار اصلی از فرعی

در بازار این روزهای کشور که عملاً آدم به سایه خودش هم نمی‌تواند اعتماد کند! همۀ ما از بسیاری افراد داستان‌هایی دربارۀ خرید ابزار فرعی (فیک یا تقلبی) شنیده‌ایم و همیشه سؤال برایمان پیش آمده است.

بازار; گروه صنعت: در بازار این روزهای کشور که عملاً آدم به سایه خودش هم نمی‌تواند اعتماد کند! همۀ ما از بسیاری افراد داستان‌هایی دربارۀ خرید ابزار فرعی (فیک یا تقلبی) شنیده‌ایم و همیشه این سؤال برایمان پیش آمده است که: «چگونه ابزار اصل را از فرعی تشخیص دهیم؟» برای اینکه بتوانید اصالت یک ابزار را تشخیص دهید، باید در زمان خرید به برخی نکات مهم توجه کنید.

راه‌های تشخیص ابزار اصلی از فرعی

تشخیص تفاوت اصل یا تقلبی بودن ابزارآلات ممکن است دشوار باشد. با توجه به حاشیه سود زیاد در فروش ابزارهای تقلبی، بسیاری از تولیدکنندگان مشغول به ساختن محصولات جعلی با ظاهری مشابه محصول اورجینال هستند.

اگرچه این تولیدکنندگان می‌توانند ظاهر دستگاه و بسته بندی آن را دقیقاً شبیه نوع اصلش تولید کنند اما هنوز هم راه‌هایی وجود دارند که بتوان ابزار اصل را از فرعی تشخیص داد. مدل‌های تقلبی تقریباً شبیه نمونه اصلی هستند اما اگر به جزئیات دقت کنید، به راحتی می‌توانید تفاوت‌ها را تشخیص دهید.

برخی از موارد مهم در تشخیص اصل و فرعی بودن دستگاه، طراحی و نصب ضعیف برچسب‌های محصول، رنگ ابزار و بوی مشخص نفت است. سایر مواردی که باید دقت شود شامل نامعتبر بودن شماره مدل دستگاه، فقدان کتابچه راهنما و کدهای UPC (شماره سریال) هستند.

بیایید در مورد تشخیص اصل با جعلی بودن عمیق‌تر شویم:

۳ راه مطمئن برای تشخیص ابزار اصلی از فرعی

راه اول: بررسی جعبه یا چمدان ابزار

اولین راه در تشخیص ابزار اصل از فرعی، نگاه کردن به جعبه یا چمدان ابزار است. برای مثال، اگر قصد خرید دریل مگنت را دارید، به جعبه ابزار نگاه کنید. معمولاً کارخانه اصلی برند خود را به صورت حروف برجسته با ظاهری تمیز، با کیفیت و بدون رنگ پریدگی روی چمدان اعمال می‌کند.

در جعبه‌های فیک معمولاً نام برند بدون برجستگی است و رنگ آن نیز به راحتی با ناخن خراشیده می‌شود. در بررسی جعبه دستگاه حتماً به شکاف‌های بین درب چمدان دقت کنید. در مدل اصلی شکافی وجود ندارد و به اصطلاح درب چمدان «کیپ» می‌شود اما در مدل‌های فیک ممکن است در برخی نقاط محل بسته شدن چمدان، شکاف و خمیدگی وجود داشته باشد. سبک بودن، کیفیت متریال و رنگ جعبه نیز می‌توانند نشان‌دهنده اصل بودن ابزار باشند.

۳ راه مطمئن برای تشخیص ابزار اصلی از فرعی

راه حل دوم: بازرسی بدنه اصلی ابزار

با بازرسی بصری از بدنه ابزار می‌توانید جعلی یا اصل بودن آن را تشخیص دهید. اول از همه به رنگ بدنه نگاه کنید، رنگ بدنه نه خیلی پُررنگ و نه خیلی کم رنگ باشد. کیفیت رنگ را می‌توان به راحتی تشخیص داد.

سپس به سراغ برند محصول بروید، برند باید حالتی برجسته (برجستگی به بیرون یا به داخل) داشته باشد. از رنگ و نوع فونت حروف برند نیز مطمئن شوید. گاهی اوقات در قسمت‌های دیگر ابزار مانند دسته هم نام برند حک می‌شود که در مدل‌های فیک اغلب این نام وجود ندارد.

سپس به سراغ کیفیت بدنه ابزار بروید، متریال بدنه باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد اما تشخیص این مورد دشوار از بقیه موارد است. به جای این کار به جزئیات توجه کنید. مثلاً به سیم دستگاه نگاه کنید، معمولاً سیم ابزار اصلی ظاهر متفاوتی از مدل فیک دارد (سَر سیم یا محل دو شاخه) و ضخیم‌تر نیز است.

می‌توانید به پیچ‌های روی ابزار هم نگاه کنید. پیچ‌ها باید جفت باشند، بدین معنا که هر دو پیج باید یک سو یا دو سو باشند. شُل بودن یا رنگ پریدگی پیچ‌ها هم می‌توانند دلالت بر تقلبی بودن ابزار داشته باشند. همچنین، برچسب مدل دستگاه باید به درستی روی بدنه ابزار درج شده باشد. اگر برچسب مدل بی‌کیفیت و فاقد اطلاعات درست بود، محصول فرعی است.

۳ راه مطمئن برای تشخیص ابزار اصلی از فرعی

راه حل سوم: چک کردن اصالت ابزار با شماره سریال

یکی از بهترین روش‌ها برای تشخیص ابزار اصل از فرعی، وارد کردن سریال دستگاه در وبسایت اصلی محصول است. برندهای مشهور بازار که ساخت کشورهایی مانند آلمان، لهستان، هلند، بلژیک، ژاپن و غیره هستند، وبسایتی دارند که در آن درج سریال جهت بررسی اورجینال بودن محصول امکان پذیر است.

معمولاً سریال ابزار دارای خطوط عمودی و حروفی در زیر خطوط است که در قسمتی از بدنه دستگاه درج شده است. با پیدا کردن صفحه اعتبارسنجی وبسایت و تایپ اعداد روی سریال دستگاه، مراحل اعتبارسنجی کالای مورد نظر خود را بررسی کنید. با این کار وبسایت پیغامی بر اصل یا عدم اصل بودن را نشان می‌دهد.

در برخی از ابزارآلات صنعتی نیز برچسبی به نام کد امنیتی (Secure Code) وجود دارد که حاوی یک رمز ایمن از اعداد و حروف و یک بارکدخوان (QR code) است. کد امنیتی را می‌توان به جای شماره سریال در وبسایت درج کرد و از معتبر بودن ابزار مطمئن شد.

بارکدخوان نیز باید از طریق اپلیکشن مخصوص برند دستگاه، قابل خواندن باشد. برچسب همچنین ممکن است به صورت هولوگرام نیز طراحی شده باشد، به این معنا که می‌توان دستگاه را جلوی نور مستقیم آفتاب بُرد و رنگی شدن هولوگرام را تشخیص داد. اگر هولوگرام رنگی شد، دستگاه اصل است.

چرا باید از ابزارآلات اورجینال استفاده کرد؟

کیفیت در تولید برای عملکرد بهینه ابزار بسیار مهم است. این به معنای کارکرد صحیح دستگاه براساس مکانیسم تعریف شده‌اش است. درحقیقت، وقتی با ابزاری اورجینال کار می‌کنید، به خوبی می‌توانید پیشرفت کار را مشاهده کنید و از کار کردن با دستگاه خود لذت ببرید. این مهم در مورد ابزارهای تقلبی کاملاً برعکس است زیرا دستگاه به دلیل کیفیت پایین قطعاتش، عملکرد تعریف شده خود را انجام نمی‌دهد.

موضوع دیگر در تشخیص ابزار اصل از فرعی، قیمت است. اغلب قیمت ابزار تقلبی در مقایسه با نوع اصل آن بسیار ارزان‌تر است. این بدان دلیل است که کل مراحل تولید چنین ابزاری از آزمون‌ها و گواهینامه‎‌های استاندارد عبور نکرده است و قطعات از کیفیت پایینی برخوردار هستند.

در محصولات فیک، برخی از اجزای سازنده دستگاه مانند موتور در مقایسه با نوع اصل آن از طول عمر کمتری برخوردار است. قیمت ابزار اورجینال بیشتر از مدل فیک است اما بازدهی، کیفیت و دوام این محصولات خود به تنهایی می‌توانند به معنای سرمایه گذاری بلند مدت در خرید این ابزارها باشند.

از کجا ابزار اصل بخریم؟

بسیاری از افراد به دلیل مزیت‌هایی که ابزارآلات اورجینال دارند، به دنبال خرید محصولات معتبر از بازار هستند. به خصوص برای کارهای صنعتی که نیاز به تجهیزات قوی است، انتخاب محصولات اصل باید در اولویت های اصلی خریداران قرار گیرد زیرا خرید محصول کیفیت به معنای یک عمر استفاده و سرمایه گذاری بلند مدت است.

پیشنهاد ما این است که برای خرید ابزارآلات اورجینال به وبسایت مگنت دریل سَر بزنید. مگنت دریل یکی از بزرگ‌ترین مراکز فروش دریل مدل مگنتی در سرتاسر کشور است. این مجموعه بزرگ علاوه بر فروش محصولات اصل، با ارائه خدمات و پشتیبانی بی‌نظیر، توانسته بخش اعظمی از بازار ابزارآلات را به خود اختصاص دهد.

کد خبر: ۱۱۲٬۴۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha