۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۹
۳ درصد از استخدام‌ها باید از جامعه معلولین باشد
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

۳ درصد از استخدام‌ها باید از جامعه معلولین باشد

عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یک گزارش ملی از فعالیت مسئولان برای معلولان، آخر آذر منتشر و تذکرهای لازم به دستگاه‌های مورد نظر ارسال خواهد شد.

به گزارش بازار، حجت‌الله عبدالملکی عصر روز گذشته در نشست تخصصی با انجمن‌های فعال در امور نابینایان گفت: نابینایان شاید یک فرصت را که آن نوردیده است کم‌تر از دیگران داشته باشند، اما آن نوری که خداوند در دل آن‌ها قرار داده بسیار بهتر از نور دیده است.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: پدرم سال‌هاست کم بینا هستند و از نزدیک با مشکلات عدیده‌ی این عزیزان آشنا هستم.

وی تصریح کرد: همه مسئولان بدانند که فرودین ۱۴۰۱ گزارشی را به مقام معظم رهبری ارائه می‌دهیم و اگر دستگاهی کم کاری کرده باشد، برخورد قضایی خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: بالاترین مسئول دستگاه‌های اجرایی مکلف به اجرای این ماده هستند که می‌گوید، ۳ درصد از استخدام‌های باید از جامعه معلولین باشند و اگر این کار انجام نشود، دیگر از آن‌ها خواهش نمی‌کنیم بلکه مستقیم برخورد می‌کنیم.

وی ادامه داد: دومین اقدامی که برای احقاق حقوق محرومان باید انجام شود بسترسازی در بخش خصوصی است و در این باره هم برنامه‌ریزی‌هایی در حال انجام است، اما هنوز به ثمر نرسیده است، همه مردم، شرکت‌ها و موسسات باید تکلیفی که صرفا قانونی هم نیست و اخلاقی است انجام دهند.

عبدالملکی افزود: مرحله سوم بحث اصلاح قوانین و ایجاد مقررات جدید است. در بند آخر از شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور و خلاق درخواست دارم که به این موضوع ورود کنند تا با رویکرد حل مسئله، مشکلات معلولان را حل کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: مسئله آموزش به مردم برای نحوه برخورد آن‌ها با معلولان، نابینایان و کم بینایان در فضای خلاقیت باید رسیدگی شود، به صورت دوره‌ای، گزارش‌هایی را درباره این که دستگاه‌ها تا چه حد به رعایت قوانینی که برای حمایت از معلولان تنظیم شده است، ملزم بوده اند به مردم و مسئولان عالی رتبه کشور ارائه خواهیم کرد.

عبدالملکی با اشاره به جلسه چهارشنبه قوه قضائیه تصریح کرد: رئیس قوه قضائیه هم تاکید کرد قوانینی که اجرا نشده است، قابلیت پیگیری قضایی دارد، بنابراین ما به نمایندگی از معلولان این موضوع‌ها را پیگیری می‌کنیم.

وی در پاسخ به اینکه پیگیری مشکلات چه زمانی برطرف و اجرایی می‌شود، اظهار کرد: در این زمینه در حال پیشرفت هستیم و هر قدر جلوتر آمدیم در اجرای قوانین پیشرفت کردیم و قوانین و مقررات مناسب‌تری وضع شده است، اما با شرایط ایده‌آل فاصله داریم.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: بنا داریم سرعت کار را بیش‌تر کنیم، بخشی از اقداماتی که باید انجام شود نیازمند هماهنگی است یعنی ما مشکل بودجه‌ای نداریم فقط مسئله هماهنگی داریم و تلاش می‌کنیم کارهای کم هزینه‌تر را سریع‌تر انجام دهیم و در بودجه سال ۱۴۰۱ هم تلاش می‌کنیم که تکالیف قانونی بودجه مورد نظر لحاظ شود.

عبدالملکی با اشاره به پیگیری مقرراتی که باید در دولت برای حمایت از معلولین وضع شود، اعلام کرد: بنده خودم را به شدت در قبال جامعه معلولین مسئول می‌دانم و با همکاری سازمان بهزیستی این موارد را پیگیری می‌کنیم.

کد خبر: ۱۱۲٬۳۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha