۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۷
نوآوری در خدمات بیمه‌ای ضروری است
وزیر اقتصاد:

نوآوری در خدمات بیمه‌ای ضروری است

­خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: برای نوآوری در محصولات و خدمات بیمه ای؛ حتمأ باید مسیر فعلی را تغییر دهیم.

به گزارش بازار، ­سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی شامگاه گذشته(شنبه) در دیدار با مدیران صنعت بیمه کشور صمن تشریح انتظارات این وزارتخانه از این صنعت گفت: برای نوآوری در محصولات و خدمات بیمه ای؛ حتمأ باید مسیر فعلی را تغییر دهیم.

خاندوزی در این دیدار در محل وزارت اقتصاد برگزار شد برخی خدمات بیمه‌ای از جمله بیمه‌های زندگی، اعتباری برای پوشش ریسک، فروش قسطی بیمه نامه و... را نوآوری‌های اقتصادی بسیار مفید و کمک کننده به بخش تولید و صنعت کشور خواند که البته در مقایسه با خدمات بیمه‌ای در سایر کشورها هنوز از تنوع کمتری برخوردار هستند.

وزیر اقتصاد توسعه بیمه گری مبتنی بر ریسک را یکی از نکات مهم مدنظر وزارت اقتصاد عنوان کرد و گفت: از حرکت در این مسیر، گریزی نیست و باید از شیوه‌های مبتنی بر تخفیف و نرخ شکنی در رقابت‌های بیمه‌ای فاصله بگیریم.

خاندوزی تحول دیجیتال در صنعت بیمه را به عنوان یکی دیگر از ملزومات این صنعت عنوان و تأکید کرد: انتظار این است که بیمه‌ها خود را با شرایط جدید "تنظیم‌" و به سمتی حرکت کنند که بتوانند نسبت به صدور آنلاین بیمه نامه، پرداخت خسارت و ... اقدام کنند.

وزیر اقتصاد پیگیری ارتباطات الکترونیک سامانه‌های بیمه را هدفی مهم ارزیابی کرد و افزود: گروه‌هایی در داخل صنعت بیمه، در مقابل این موضوع مقاومت می‌کنند، چون مخالف منافع آن‌ها است؛ اما من و شما به عنوان امین مردم برای ارتقای صنعت بیمه؛ موظف به پیگیری این موضوع و رویارویی با مقاومت‌های این چنینی هستیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین اوراق بهادار سازی ریسک‌های بیمه را یکی دیگر از انتظارات خود از صنعت بیمه کشور عنوان کرد و اظهار داشت: این، موضوع بسیار مهم می‌تواند در شرایطی که فراگیری بازار سرمایه در کشور به یک جمعیت ۵۰ میلیون نفری رسیده؛ بسیار اثرگذار باشد.

خاندوزی ابزارهای شریعت را از دیگر انتظارات خود از صنعت بیمه عنوان کرد و اظهار داشت: ما از خیلی کشورهای همتراز خود در این شاخص عقب‌تر هستیم و در موضوع ابزارهای مبتنی بر شریعت اصلاً در این حوزه وضع مطلوبی نداریم.

وزیر اقتصاد در پایان تأکید کرد: خطاب این سر فصل‌ها و انتظارات، هم خود شرکت‌های بیمه‌ای هستند و هم بیمه مرکزی که با قاعده گذاری‌های خود، باید شرکت‌های بیمه‌ای را به این سمت هدایت کنند.

کد خبر: ۱۱۲٬۳۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha