۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۷
عملیات اتصال سلفچگان به راه‌آهن سراسری آغاز شد

عملیات اتصال سلفچگان به راه‌آهن سراسری آغاز شد

قم- ادامه عملیات اجرایی اتصال منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به راه‌آهن سراسری با تعیین پیمانکار و تجهیز کارگاه آغاز شد.

به گزارش بازار به نقل از منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، سید مهدی طباطبایی، مدیرعامل این منطقه در بازدید و دیدار با پیمانکار جدید طرح در ایستگاه سواریان، ضمن ابراز خشنودی از اجرایی شدن ادامه عملیات اتصال منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به راه آهن سراسری، افزود: مدیران منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان برای هرگونه همکاری با پیمانکار محترم آمادگی کامل دارند.

وی تصریح کرد: از تلاش‌های استاندار قم و مدیران در عملیاتی شدن این زیرساخت مهم تشکر می‌کنم.

بر اساس این گزارش، کلنگ طرح اتصال منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به راه آهن سراسری در سال ۱۳۸۸ به زمین زده شد که این عملیات با پیشرفت ۶۵ درصد در سال ۱۳۹۳ متوقف شد و در نهایت با اقدام‌های صورت گرفته، روند تکمیل این طرح حیاتی دوباره آغاز شد.

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم، در محدوده‌ای به وسعت ۲ هکتار در ۱۸۵ کیلومتری تهران در سال ۱۳۷۶ به تصویب هیات وزیران رسید.

این منطقه، به‌عنوان مهمترین منطقه ویژه اقتصادی که به مرکز سیاسی  اقتصادی کشور نزدیک است، در چهار راه جاده‌های ترانزیت، جاده ابریشم، مجاورت راه‌آهن سراسری و بزرگراه‌های اصلی شمال، جنوب، شرق و غرب ایران واقع‌ شده است، بنابر این برای برقراری ارتباط با اروپا، کشورهای آسیای میانه و خلیج‌فارس به‌منظور تولید، صادرات و ترانزیت کالا، موقعیتی ممتاز و منحصر به‌ فرد داشته و قادر است نقش تعیین‌کننده‌ای در اقتصاد کلان کشور ایفا نماید.

تاکنون ۱۵۳ واحد صنعتی و تجاری در این منطقه پروانه بهره‌برداری دریافت نموده‌اند که ۱۴۱ واحد فعال، و این رقم نمایان گر فعالیت ۹۲ درصد از واحدهای دارای پروانه بهره‌برداری منطقه است.

کد خبر: ۱۱۲٬۳۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha