۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰
نفت ۱۰۰ دلاری محتمل است
رئیس‌ جمهور روسیه:

نفت ۱۰۰ دلاری محتمل است

پوتین، رئیس‌جمهور روسیه رسیدن قیمت‌های جهانی نفت خام به سطوح ۱۰۰ دلار به ازای هر بشکه را بسیار محتمل می‌داند.

به گزارش بازار به نقل از شانا، ولادیمیر پوتین گفت: با افزایش تقاضا برای انواع انرژی، قیمت نفت می‌تواند به راحتی به ۱۰۰ دلار برای هر بشکه برسد.

با بازگشایی اقتصادها پس از ماه‌ها قرنطینه ناشی از شیوع ویروس عالم‌گیر کووید-۱۹ (کرونا) و کاهش عرضه، قیمت انرژی در سراسر جهان افزایش‌ یافته است.

قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت، شاخص نفت آمریکا، هفته گذشته برای نخستین بار از نوامبر سال ۲۰۱۴، از ۸۰ دلار برای هر بشکه عبور کرد.

پوتین، رئیس جمهوری یکی از بزرگ‌ترین کشورهای تولیدکننده نفت جهان، معتقد است قیمت نفت می‌تواند حتی از سطوح کنونی فراتر رود.

وی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه قیمت شاخص نفت خام آمریکا (دبلیوتی‌آی) می‌تواند به ۱۰۰ دلار برای هر بشکه برسد، گفت: «این موضوع امکان‌پذیر است.»

رئیس‌جمهوری روسیه در گفت‌وگو با «هدلی گمبل»، گزارشگر شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی آمریکا، در رویداد انرژی‌ویک در مسکو گفت: روسیه در کنار دیگر کشورهای تولیدکننده نفت همه تلاش خود را برای ایجاد ثبات در بازار انجام می‌دهد.

پوتین ادمه داد: من می‌گویم روسیه و شریکانش در قالب ائتلاف اوپک‌پلاس همه تلاش خود را می‌کنند تا مطمئن شوند بازار نفت تثبیت شده است، ما در تلاش هستیم تا اجازه ندهیم شوکی در قیمت‌ها ایجاد شود، بی‌شک نمی‌خواهیم چنین اتفاقی رخ دهد زیرا این شرایط به نفع ما نیست.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و کشورهای غیراوپک در قالب ائتلافی موسوم به اوپک‌پلاس تصمیم گرفتند با وجود فشار دیگر کشورها بر موضع خود یعنی افزایش ندادن فراتر از توافق استوار بمانند.

ائتلاف اوپک پلاس به‌طور منظم ماهانه برای بحث درباره سیاست‌های تولید در شرایط ناپایدار بازارهای انرژی به‌صورت ویدیوکنفرانس نشست آنلاین (برخط) برگزار می‌کند.

کد خبر: ۱۱۲٬۳۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha