۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۳
فرهنگ پشت میزنشینی اقتصاد  کشور را فلج کرده است|برگزاری مسابقات نماچینی آجر در اصفهان
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان:

فرهنگ پشت میزنشینی اقتصاد کشور را فلج کرده است|برگزاری مسابقات نماچینی آجر در اصفهان

اصفهان- اخوان طبسی، مدیر کل فنی و حرفه‌ای اصفهان با اشاره به اینکه فرهنگ پشت میزنشینی اقتصاد را فلج کرده است، گفت: مسابقات آزاد نماچینی آجر در اصفهان با هدف شناسایی علاقه مندان این رشته برگزار می شود.

آرش اخوان در گفت‌ وگو با خبرنگار بازار، با اشاره به کمبود نیروی کار و مهارتی اظهار داشت: آموزش فنی و حرفه‌ای تا زمانی که عرضه محور کار کند، مشکلات در تامین نیروی کار صنعت همچنان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در واقع باید به سمتی برویم که در ابتدا تقاضای بازار و صنعت سنجیده شود و سپس نیروی کار متناسب با آن تعلیم و تربیت شود که این امر نشئت گرفته از نحوه نگرش آموزش و پرورش است.

لزوم تغییر در آموزش سفارش محور
مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان خاطر نشان کرد: در حال حاضر به شهرک‌های صنعتی اصفهان پیشهاد تربیت نیروهای مشغول به کار در حوزه‌های مختلف مانند حوزه صنعت سنگ داده شده است و آنچه که بتوانیم در این سیستم آموزش سفارش محور مشارکت بخش خصوصی و ارتباطات را قوی کنیم، قطعا در کمبود نیروی ار مشکلی نخواهیم داشت.

وی افزود: طبق تحقیقات انجام شده صنعت سنگ استان اصفهان می تواند درامدی بیش از درآمد نفتی داشته باشد اما نیروهای شاغل در این حوزه را اتباع تشکیل داده و ایرانی‌ها فعال نیستند.

کاهش متقاضیان مهارت‌های فنی
اخوان با اشاره به همکاری با سایر رشته‌های صنعت، تصریح کرد: با اتحادیه‌های قطعه سازان برای رشته تراش کاری، خودرورهای سبک و سنگین اصفهان، برق خودرو، صنایع غذایی، کافی شاپ و مراقبت‌های زیبایی، پیرایش مردانه، گروه صنعتی انتخاب در حوزه تولید لوازم خانگی و فولادمبارکه و سایر رشته‌ها همکاری برای تربیت نیرو صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه فرهنگ غلط پشت میز نشینی اقتصاد کشور را فلج کرده است، گفت: در مواردی مانند تجارت الکترونیک و کسب وکارها در بستر مجازی به نسبت کارهای فنی و صنعتی متقاضی بیشتر است، درصورتی که نیاز به متخصصان فنی در صنعت استان رو به افزایش و نیروی کار در این حوزه کم است.

 فرهنگ پشت میزنشینی اقتصاد کشور را فلج کرده است
مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان ادامه داد: در شورای مهارتی تشکیل شده در استان اصفهان تبیین شده که فرهنگ مهارت آموزی و کار به جای  مدرک‌گرایی در خانواده‌ها نهادینه شود و رمز موفقیت در کشورهایی مانند آلمان این است که  ۷۰ درصد دانش‌آموزان به سراغ مهارت آموزی می‌روند.

وی با اشاره به برگزاری سومین دوره مسابقات آزاد کشوری نماچینی آجر در اصفهان، تصریح کرد: این مسابقات در واقع بهانه‌ای برای جذب و شناسایی علاقه‌مندان به این رشته است که فرصت نیازسنجی در بازار ملی و بین المللی را به آنها می‌دهد. این مسابقات از ششم تا دوازدهم آبان ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های اصفهان برگزار می‌شود.

گفتنی است سومین دوره از مسابقات آزاد کشوری نماچینی آجر با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای کشور و گروه کارخانجات آجرنماچین در اصفهان برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند هر ساله در بخش مسابقات آزاد و بدون محدودیت سنی و جنسیتی شرکت کنند؛ در واقع برگزاری این مسابقات بهانه‌ای است برای حضور علاقه مندان که البته قبل از مسابقات آموزش‌های لازم به متقاضیان داده می‌شود.

این دوره از مسابقات از ششم تا دوازدهم آبان ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های اصفهان برگزار می‌شود.

کد خبر: ۱۱۲٬۳۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha