۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۱
ورود نقدینگی به بورس نیازمند بازآفرینی اعتماد مردم
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس عنوان کرد

ورود نقدینگی به بورس نیازمند بازآفرینی اعتماد مردم

زنگنه، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: لازمه‌ ایجاد اعتماد در میان افکار عمومی، اعتماد دولت به بازار سرمایه و فروش سهام شرکت‌های برتر در بازار بورس و افزایش عرضه اولیه است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، ضمن انتقاد از نبود سیاست جامع و اصولی برای هدایت نقدینگی سرگردان در جامعه به بازار بورس گفت: این موضوع تاکنون مغفول مانده است، در صورتی که از وزیر اقتصاد و امور دارایی انتظار می‌رفت در هفته‌های اول کار خود با توجه به اینکه آقای خاندوزی پیش از رفتن به این وزارتخانه ایده‌های خوبی داشتند، در خصوص ورود سریعتر نقدینگی به بازار بورس که ارتباط مستقیم با زندگی و سرمایه مردم دارد، ورود کند.

وی با اشاره به اینکه برای ورود نقدینگی به بازار بورس تنها راهکار بازآفرینی اعتماد به بازار سرمایه در میان مردم است، افزود: لازمه‌ ایجاد اعتماد در میان افکار عمومی، ابتدا اعتماد دولت به بازار سرمایه است و لازمه این اعتماد براساس قانون بودجه سال ۱۴۰۰ فروش سهام شرکت‌های برتر در بازار سرمایه توسط دولت و افزایش عرضه اولیه است که این موضوع سیگنال مثبتی را به بازار سرمایه ارسال خواهد کرد.

رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه مجلس تاکید کرد: بازار سرمایه با سخنرانی و وعده و وعید تحت تاثیر قرار نمی‌گیرد، باید اقدام عملی شود و اعتماد دولت به بازار سرمایه به افکار عمومی نشان داده شود. ابزار این اعتمادآفرینی هم در بودجه ۱۴۰۰ دیده شده است.

زنگنه تصریح کرد: موضوع بعدی جلوگیری از افزایش فروش اوراق مالی است، دولت امروز اکثر تامین مالی خود را از طریق فروش اوراق مالی انجام می‌دهد، اوراق حدود ۲۴ درصد ارزش افزوده سالیانه دارد و این موضوع موجب شده متاسفانه سرمایه‌ ها به جهت اطمینان سرمایه‌گذاری این محل به سمت اوراق حرکت کند که باید مراقبت شود تا سیاست های بانکی و انتشار اوراق در تضاد با حمایت از بازار سرمایه نباشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد:این کمیسیون طی جلسات خود بحث سرمایه در بازار و تثبیت ارز را بررسی خواهد کرد و ایده های خود را در اختیار دولت قرار خواهد داد.

کد خبر: ۱۱۲٬۳۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha