۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱
آقای رئیس جمهور، سیستم بانکداری کشور را دار نزنند!
رئیس هیات امنا خانه صنعتکاران ایران در گفتگو با بازار؛

آقای رئیس جمهور، سیستم بانکداری کشور را دار نزنند!

موسوی رییس هیات امنای خانه صنعتکاران با تاکید بر ضرورت بررسی مشکلات بانکداری و راه حل آن گفت: آقای رئیس جمهور همت کنید تا سیستم بانکداری کشور را دار نزنند.

بازار؛ گروه بورس: رئیس هیات امنا خانه صنعتکاران ایران، در گفتگو با خبرگزاری بازار  با بیان این مطلب به بررسی مشکلات بانکداری و راه حل های نجات ساختار بانکی کشور پرداخت و اظهار داشت: حمایت از صنعت بانکداری، انضباط و تعادل نظام پولی، جلوگیری از خلق نقدینگی و مبارزه با تحریم های ظالمانه می بایست جزو اولویت های دولت سیزدهم باشد.

سید محمد موسوی تصریح کرد: نباید حمایت از بخش صنعت، اشتغال و تولید را به قیمت قربانی شدن بانک ها رقم زد بلکه می بایست با جلوگیری از خلق پول و بالارفتن نقدینگی از یک سو و مبارزه با تورم از طرف دیگر به حمایت از بانک ها برخاست.

موسوی معتقد است ایستادگی در برابر تورم حدود ۵۰ درصدی از مهمترین مسائلی است که تمام انرژی بانک ها را گرفته و همین امر موجب شده است تا صنعت بانکداری با چالشی عظیم رو به رو شود.  

وی بیان کرد: برای مثال چطور ممکن است بانک سود ۱۶ درصد را اخذ کند در حالی که می بایست پاسخگوی تورم ۵۰ درصدی باشد. لذا بانکدار مجبور است برای جبران عقب افتادگی به سبب تورم و نیز تحریم های ظالمانه، دست به اخذ سود مضاعف زده و با مقرر کردن جرائم بانکی کسری خود را جبران نماید.

حذف صفرهای پول ملی به تنهایی راهکار اساسی نجات بانکداری نیست و در کنار این امر مهم باید به وزن و ارزش پول ملی توجه ویژه ای شود

رئیس هیات امنا خانه صنعتکاران ایران در ادامه حذف صفرهای پولی ملی را به تنهایی راهکار اساسی ندانست و معتقد است در کنار این امر مهم باید به وزن و ارزش پول ملی توجه ویژه ای شود.  

موسوی با درخواست از دولت سیزدهم برای حمایت عملی از صنعت بانکداری کشور، پیشنهاد کرد: رئیس جمهور محترم دستور تبدیل منابع مختلف معطل مانده به پول را هرچه سریع تر ابلاغ کند.

کد خبر: ۱۱۲٬۲۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha